Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Kjenner jeg blir irritert over mannen min, som hver eneste gang vi får besøk, plutselig blir så veeeldig interessert i babyen. Ting som han ikke gjør ellers, feks kveldsstell, som jeg ALLTID må ta meg av, og som han bestandig spør om jeg kan gjøre (fordi han er opptatt med pc eller tv), "briefer" han med når vi har besøk. Han har tatt kveldsstellet kun noen få ganger på babyen når vi er alene, og de gangene har jeg sagt at han må vaske henne også, noen han ikke har orket og ikke skjønt poenget med. Men nå står han altså på badet med gjestene og viser hvordan "han" pleier å gjøre kveldsstellet, og hvordan "han" pleier å vaske henne! nå høres jeg egoistisk ut, og sær, men men.. Alle synes at jeg har den kjernekaren som er så flink med barnet! ..helt til de går hjem ihvertfall. Dagens utblåsning!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Mannen min har enda ikke skiftet en eneste bleie på sønnen vår og han er nå 17 mnd...vil kalle deg heldig jeg....
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg vil kalle dere dørmatter. Her i huset hadde mannen aldri sluppet unna med sånt. De fleste menn må læres opp er jeg redd.
FrøkenSprøken Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Hvorfor finner dere dere i å bli behandlet på dette viset? Hvilke signaler sender dere til barna deres, tror dere? Og hvilket forhold kommer disse fedrene til å få til barna sine når de ikke gidder å delta? Nei, stram opp gubben!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Her i huset har jeg sagt at siden jeg tar meg av grøtmåltidet på kvelden, så er kveldsstellet pappaens oppgave. Så far og sønn på 6 mnd storkoser seg på stellebordet hver kveld. Er noen ganger jeg får "men det er jo simpsons". Da kommer det fra meg: "Det blåser jeg i, han er trøtt nå. Hvis han ikke legges nå fordi du skal se Simpsons så er det du som må sitte der oppe med en overtrøtt unge. Jeg kommer ikke til å hjelpe til". Da hopper han nærmest opp av sofaen..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Kveldsstell (også med gjester) klokka halv tre om natta???
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 06:45: Utdyp den er du snill. Hva mener du? Tar du kveldsstell kl. 03?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Nei, da sover jeg ;-) her er det kveldsstell kl 18.30 og så er det natta.... Så jeg mente vel at det var litt spesielt å ha "kveldsstell" på babyen kl 02.30, men det er jo mulig det er helt vanlig for mange ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Tror ikke Hi har kveldsstell midt på natta. Var nok bare da hun skrev om det er inne..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Jeg også lurte på det med klokkeslett og kveldsstellet. Hi skriver:Men nå står han altså på badet med gjestene og viser hvordan "han" pleier å gjøre kveldsstellet, og hvordan "han" pleier å vaske henne! Og dette skriver hun midt på natta!
Gjest Morn du Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Det er så mye å henge seg opp i altså, ta det med ro, ingenting å hisse seg opp over. Skrivemåter er vel forskjellige:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Jeg og mannen deler på det meste. Han har tatt minst like mange bleier som meg på begge barna våre. Da eldsta var baby så var det han som tok kveldstellet som regel. Vi hadde noen prosjekter med huset da, og jeg syntes det var greit å få gjort litt fysisk arbeid med huset jeg også, så da koste han seg med henne og badet henne og stelte henne. Måltidene var det stort sett jeg som stod for siden jeg ammet. Med minste mann så tar mannen kveldstellet, fordi jeg tar stellet på eldsta, og da er de klare for seng nokså samtidig. Så legger vi hvert vårt barn. Nå er jeg gravid med nr 3 og blir kvalm av bæsjebleier, så det er han som tar alle de. Dessuten har jeg reisejobb, og da er det han som tar alt stellet på begge barna våre. Vi ville ikke hatt det anderledes, det er hans barn også, og han har like mye rett til å knytte de sterke båndene med barna som jeg. Jeg føler at menn som ikke bidrar til stellet blir frarøvet et viktig bånd til barna sine. De tenker sikkert ikke over det selv. Men jeg tror det er viktig for både barn og far at far bidrar
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #13 Skrevet 20. mars 2010 Enig i innlegget lenger opp her: DØRMATTER!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #14 Skrevet 20. mars 2010 herregud, det er jo bare å sette ned foten. Her gjør vi like mye, uten at noen har lært opp den andre. Når det er sagt så skjønner jeg godt at du blir irritert..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #15 Skrevet 20. mars 2010 Sånn var det her også, nesten umulig å få han til å ta et tak i huset eller barna , men så fort det kom besøk så var han jo så flink. hehe Jeg pleide å si til de som var på besøk at de fikk komme oftere siden han ble så mye mer aktiv i huset når de var her. Jeg er skillt idag for å i det sånn orker ikke å leve med en slik mann, som gjør allt han kan for å virke som verdens beste far og mann utad men ikke gjør en dritt når vi er alene. Han sier han angrer nå, jaja synd for han, jeg og barna har det flott. Ønsker meg overhode ikke tilbake dit jeg var 1,5 år siden for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #16 Skrevet 20. mars 2010 Enten ville jeg krevd mer av mannen eller jeg ville invitert gjester hver kveld:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #17 Skrevet 20. mars 2010 Stakkars dere damer som finner dere i slikt tull fra mennen deres. Fatter ikke hvordan derer orker og leve slikt. Be han om og ta kveldstellet, slurver han si : "skikkelig , sånn som du gjør når vi har gjester". Og kommer det gjester så pass på og kom med noen små stikk som " dette gjør han bare pga av st dere er her, kan dere kome hverdag, rundt leggetider" eller "Hvorfor gidder du bare og gjøre dette nå som vi har gjester"???? Gjør han gjerne flau... Nei jente dette må kveles NÅ!! Ikke finn deg i det og forlang at han deltar i stellet av ungen, noe annet er faktisk uhørt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mars 2010 #18 Skrevet 20. mars 2010 Jeg er så glad for at jeg valgte å få barn med et skikkelig mannfolk, og ikke en forvokst guttunge. Utover det skjønner jeg virkelig ikke problemet- for det er da vel bare å sifra at det er uakseptabelt å holde på sånn, og at man ikke finner seg i slik oppførsel? Min mann tar like stor del i alt som har med ungen å gjøre som jeg (med unntak av amming og slike åpenbare ting), og nå som han er hjemme i perm gjør han mer enn det jeg gjør også, selvsagt. Kveldsstellet tar riktignok jeg meg av, men det er av egen fri vilje, rett og slett fordi jeg vil ha den tiden med ungen min. De siste dagene har jeg vært hjemme i sykmelding pga verdens verste brystbetennelse, og da har han selvsagt tatt seg av alt. Enkelt og greit fordi jeg har vært helt ute av stand til å gjøre noe vettugt. Og det skulle da bare mangle? Såpass må man da kunne forvente av en voksen mann og ikke minst en GOD far som bryr seg om ungen sin. Noe annet ville ikke jeg hatt i hus, hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå