Gå til innhold

Hva er ett realistisk mål? (slanking..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå har jeg funnet ut at jeg skal begynne å legge penger på en sparebøsse (100-200 i uken eller noe..), og når jeg har nådd målet mitt, da skal jeg bruke ALT på nye klær! Synes dette var en fantastisk god idè, og skjønner ikke at jeg ikke har tenkt på dette før.. Hehe. Da har jeg noe å "kjempe" mot, og så skal jeg ikke kjøpe noe særlig med klær før det ;-)

Er nå 37 uker på vei, og 76 kg. Håper å ikke bikke 80 til fødsel.

Men spørsmålet mitt er - hva er ett realistisk mål? Jeg er 161 cm høy, så jeg tenker kanskje 55 kg? Eller 50? Jeg vil virkelig lyst på flat mage, og kommer til å gå sterkt inn både med kosthold og trening. Og etter 2 graviditeter er jeg virkelig motivert til det!

Forrige svangerskap var jeg 90 før fødsel, og klarte å komme meg ned i 63 kg før jeg ble gravid på nytt. Men da trente jeg ingenting, og var ikke noe veldig nøyen på kosthold, men spiste veldig lite godteri/brus/chips etc og gikk en del.. Når jeg var 63 kg var det det minste jeg har vært siden ungdomsskolen. Har alltid ligget på 70 kg +/-, og har alltid vært litt rund i kantene.

Håper mye kommer til å renne vekk med amminga (det gjorde det heldigvis sist ;-))! Kommer ikke til å begynne med noe hardtrening før amminga er GODT i gang, i fare for å miste melken.. Og jeg har heller ingen spesiell "tidsfrist" for å nå målet mitt. Men er 50 kg for lite?

Noen som har noe gode tips? Jeg skal ivertfall skrive dagbok fra dag èn etter fødsel, helt til jeg når målet mitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Er det ingen her på 160 cm som vil fortelle meg hva de drømmer om å veie? ;-)

HI

Skrevet

Syns ikke du skal tippe under 55. Jeg er 157 og 55 kilo. Akkurat passe. Var en periode nede på 50 kilo men da var jeg fryktelig tynn. Ikke noe særlig pent nei..

Skrevet

vektklubben.no

annbefales på det sterkeste! gjør det til ditt eget og du må trives med et nytt liv:)

Skrevet

Jeg er 162 cm høy og veier 48 kg. Trener en del og håper på å veie ca 52 kg til sommern. Men jeg er veldig smal, over hoftene, skuldrene osv. Altså veldig liten og nett i kroppen.

Spørs jo på hvordan du er bygd, har venniner på min høyde som ser kjempe slanke og fine ut og de veier 10 kg mer enn meg.

Ville nå ikke hatt som mål å gå helt ned til 50 kg, noe alders og svangerskaps tillegg må du jo nesten regne med ;)

Skrevet

Jeg er enig i at du ikke bør veie under 55kg.

Jeg er 1.58 og veier 56 kg. Jeg veide 55kg før graviditeten, og er det jeg alltid har veid. Vil betegne kroppen min som normal.

Pass deg for at du ikke blir for tynn, da mister man ofte litt av "gløden" i ansiktet.

Ellers høres dette ut som er kjempeidè, med å spare penger til klær.

Bare pass på å ikke gå ned i vekt for fort, da kan du risikere at du får litt ekstra hud, siden den bruker litt tid på å trekke seg sammen.

Jeg vil si at et vekttap på 0,5kg-1kg i uka er ideelt.

Mitt tips er å trille en daglig tur du føler deg klar for det, spise snop bare i helgene, og spise 5-6 små måltider i løpet av dagen.

Da tror jeg du kommer til å gå ned disse kiloene.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for mange svar!! :-)

Da setter jeg 55 kg som mål, og gleder meg allerede til å starte! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...