Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Han er nå straks et år, og sutrer mye hver dag synes jeg. Han babler ikke noe, men sutrer mye når han vil noe, eller ikke vil noe, eller når han er sliten eller sulten eller trøtt... Synes aldri vi kan ha det hyggelig særlig lenge av gangen før han sutrer og vrir seg.. Er det vanlig eller?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Han har nok opplevd at dette er hensiktsmessig også tenker jeg... Får han mye oppmerksomhet på dette?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 helt vanlig Min var ihvertfall sånn før han fikk litt språk (bablespråk og tegn) frem til de forstår dette med å bruke ord eller tegn eller peking til å vise hva de vil så er det uhyre irriterende å ville noe uten at mamma forstår Vilja kommer noen ganger før kommunikasjonene, og da blir det surv:) Men det bedrer seg! Og når han først begynner med språket, så la ham bruke det aktivt. Spør "er det DRIKKE du vil ha?" og la ham svare ja, nei eller drikke. Da vil han fort skjønne sammenhengen og bruke språket sitt mer aktivt De hermer nemlig en del før de bruker ordene til å kommunisere:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har lest at man skal behandle sutring som en mild form for gråt.. Dvs, trøste og prøve å "finne og løse problemet".. så, vel.. han får vel en form for oppmerksomhet i den forstand når han sutrer. Det er vel et tegn på at han er misfornøyd da, så det ville vel ikke være særlig ok å overse det heller? Jeg mener, han får jo mer positiv oppmerksomhet når han smiler eller gir kos eller leker fint osv... så han kunne jo velge disse tingene hvis det er oppmerksomhet han vil ha... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå