Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jeg spiste spekeskinke på skive i ste, og først no kjem jeg på att jeg ikke skal spise det når jeg er gravid? Eller tar jeg helt feil?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har hørt så mye forskjellig. Noen sier hold deg unna, andre sier det er helt trygt. Spiste MASSE spekeskine for noen uker siden og fikk panikk etterpå for har jo hørt det ikke er bra.. Holder meg unna det fra nå av bare for sikkerhets skyld, selv om det er sinnsykt godt
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Det stemmer at gravide bør holde seg unna spekemat ja. www.matportalen.no/Emner/Gravid
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Skal helst ikke spise det, nei. Men å speke skinke går sikkert greit, som du spør om i overskriften. Synes du er tøff jeg som setter igang med gardsarbeid i graviditeten:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Det er ikke farlig å speke skinke når man er gravid, men du mente kanskje spise spekeskinke? Isåfall er det sagt både det ene og det andre om det. Men så lenge den er et stykke unna best før datoen, kjøpt i norge så er det minimal sjanse for at det er noe farlig. Jeg spiser spekeskinke selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 spiste ikke dei mye speke mat i gamle dager då? uten att det var noe fare?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Spekeskinke er RÅTT kjøtt, og i RÅTT kjøtt kan det være toxoplasmose-parasitter, uansett hva holdbarhetsdatoen er!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Det ble gjort mye rart i gamle dager som var farlig uten at de visste det. Og folk døde pga det. Jeg vet ikke om gravide spiste spekemat i gamle dager, men gjorde de det var det med en viss fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå