K ♥ tærten Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Hei. Har du kommet deg inn her på 2. trimester? Hvor langt er du på vei? Er bare så utrolig koselig at du er her og unner deg så utrolig mye en liten tært til høsten Klem fra meg
MC81 Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Hei ja jeg har kommet inn hit og det var godt, heldigvis ikke så kvalm lenger og det hjelper veldig på! Også var det godt å kunne snakke med de på jobben om det så forstår de litt mer. Jeg er 13 uker og 1 dag i dag hehe så ikke så langt på vei! Du da? Ser du sliter med migrene!? Mange som gjør det og jeg tror nok mange derfor er sykmeldte i resten av svangerskapet side. Det først gir seg når de graviditetshormonene blir borte fra kroppen! Hvor langt er du på vei nå? Kjempekoselig å se deg her også!!
K ♥ tærten Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2010 Så bra at du endelig har kommet deg trygt over hit på 2. trimester Har du vært på noen ultralyder ennå? Jeg er 16+2 og nå har magen begynt å komme litt og det er så koselig Kvalmen roet seg brått forrige uke og det hjelper litt på formen, men sliter mye med migrene ja. Har forsåvidt alltid gjort det, men merker det ikke går ann å pushe kroppen noe for det stopper av seg selv. Det er jeg ikke vant til pluss at jeg jo merker at jeg ikke kan ta migrenemedisiner. Håper det roer seg etterhvert, men legen min tror den er blitt hormonell og ikke roer seg før ungen er født. Får bare se... men fortvilende når det står på som værst. Er veldig spent på ordinær ultralyd om 2,5 uker og håper den lille er frisk og velskapt. Da senkes nok skuldrene ennå noen hakk og jeg skal kose meg masse fremover Også litt spent på om det er en liten gutt som er der inne - har en veldig sterk magefølelse på det Noen følelse på kjønn du a? Du har en gutt fra før? Klem
MC81 Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Ja det var godt å komme over de magiske 12 ukene! jeg har vært på 1 UL, det var godt det. Jeg har av en eller annen grunn vært så bekymret over at babyen bare skal være død, så for å roe meg ned så fikk jeg UL i uke 11. Moro at magen begynner og komme da, jeg fikk mage veldig fort jeg, så har prøvd å sjule den nå i mange uker men siden jeg nå har snakket med sjefen min om det så orker jeg ikke det lenger. Kjønn er ikke lett og si hehe, jeg tenker gutt jeg da. Men det kan jo også ha noe med at jeg har gutt fra før! mannen tror det er en jente! men vi får se, skal jo på UL i slutten av april så da får vi forhåpentligvis vite det! Blir spennende å se hva som er inne i din mage også da, det er vel ikke så lenge til du skal på UL nå? har du hatt noen UL enda?
K ♥ tærten Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2010 Ja, har vært på noen tidlige UL jeg også. Gikk jo til gyn på pergo når det klaffet så måtte inn i uke 7 og sjekke om det var en eller to og at den satt på riktig plass. Det var bare en, men iflg gyn var den litt liten så måtte inn igjen etter to nervepinnende uker.. Så i uke 10 fikk jeg en blødning og var sikker på at alt var over, men på sykehuset fikk jeg se en sprellende liten tært Herlig! Var på siste og slags avsluttende kontroll hos gyn i uke 13 og da tok hun også UL.. så jeg har jo sett lille et par ganger, men var på en måte bare siste gangen det var en "ordentlig" baby. Gyn trodde det var gutt siden vi så helt klart at det var noe mellom beina til tærten, men var jo litt tidlig å si. Kombinert med min ekstreme magefølelse for gutt har jeg kjøpt to klessett og begge er i babyblå Hehe.. Skal på ordinær UL 7. april og merker det på kroppen nå. Er tilbake til "dersom alt er i orden" snakking og håper den lille er frisk og velskapt! Litt moro å kunne vise frem magen nå, selv om jeg fortsatt syntes jeg noen ganger bare ser litt småfeit ut og ikke akkurat gravid, men koselig å tenke på at det er en liten baby der inne Godt du har begynt å fortelle og kan slippe ut magen hehe. Her nytter det ikke å dra inn magen - den blir ikke borte!
MC81 Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Hehe ja småfeit kan man kalle det sånn nå og da. Med helt feil klær ser man jo ikke akkurat bra ut hehe! Det er bra at man får så tett oppfølging når man har gått på pergo. De som har gått på det, har jo også mest sannsynlig slitt en god stund med og få barn også så det er vel kanskje den gruppen som også trenger mange bekreftelser på at alt er ok! Jeg kjenner jo nå at ting begynner å skje, blir jo end el kontroller, med lege, GU, JM, UL osv så det skjer mye og det hjelper tiden til å gå! Ellers så koser jeg meg på jobb, bortsett fra når jeg holder på å sovne da! Men kjenner at jeg liksom er her litt på nåde nå om dagen, siden jeg allerede ahr litt høyt blodtrykk. Det skjer noe med det hver gang jeg får noen ekstra hormoner i kroppen, om det er p piller eller graviditet spiller ingen rolle, men det blir ganske høyt og de blir engstelige for at jeg skal bli alvorlig syk! tror ikke kroppen min egentlig liker å være gravid! Så vi får se vhor lenge jeg får lov til å være på jobb!
K ♥ tærten Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2010 Ja, klær er et eget kapittel for tiden. Vektmessig er jeg kanskje +0,5 kg nå så skulle ikke hatt noe å si på klærne, men neida!. Buksene er selvfølgelig altfor små så er enten tights eller mammabukser. Puppene har vokst 1 størrelse (jeg var veldig liten) så greit det - men da blir topper også trange og sitter bare helt feil på kroppen på en måte. Skjønner liksom ikke at vekta står på det samme for jeg føler meg minst 5 kg tyngre enn tidligere. Hehe... Jeg har fått erfare at man må lytte til kroppen når man er gravid for den reagerer helt annerledes enn tidligere. Jeg har alltid kunnet "pushe" meg litt hvis formen har vært dårlig, men nå bare stopper det opp av seg selv. Høyt blodtrykk er jo verken bra for deg eller den lille så greit å høre på legen sine ordre der. Rart hva hormoner gjør med kroppen altså! Jeg har motsatt problem med lavt blodtrykk. Alltid ligget litt lavt, så når det sank (som visstnok er normalt når man blir gravid) så er jeg på veldig lavt og besvimte et par ganger før jeg ble sykemeldt. Skal til legen nå på fredag og er spent på hva som skjer. Gitt opp å tenke på hva jeg skal si eller ikke si, så bestemt meg for å forklare henne ærlig hvordan formen er, men også ønsket mitt om å jobbe - så får hun avgjøre hva som er best for meg. Har grublet meg dårlig og orker det ikke mer. Til slutt er det jo hun som bestemmer uansett. Sist gang var jeg SÅ innstilt på å jobbe litt også hadde jeg jo ekstremt lavt blodtrykk og fikk bare beskjed at å jobbe eller være sykemeldt var ikke noe jeg fikk bestemme. Så gitt opp å planlegge noe denne gangen - bare være ærlig og forberedt på alt.
MC81 Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Ja man kan vel ikke gjøre så mye annet enn å være forberedt på det meste! Det er vel det som er med meg at mitt blodtrykk ikke synker som med de fleste men stiger. Men kjenner at jeg er tøffere nå enn sist gang så er nok ikke alt jeg kommer til å finne meg i heller. tror man tør å si ifra litt mer når man er 2 gangs! Lavt blodtrykk tipper jeg kan være ganske ekkelt det også, ikke moro og føle at man besvimer hver gang man reiser seg opp heller! hehe vektmessig så har jeg lagt på meg 6 kg allerede hehe men la på meg tidlig og fort sist gang også, så jeg prøver og ikke bekymre meg for det! men de kiloene raser heldigvis av etterpå! Jeg la på meg 20 kg sist gang og tok dem av meg på 7 uker, så jeg uroer meg lite for det i grunn! verre er det at man skal bli så tung, det er forferdelig slitsomt å være mye yngre enn man normalt sett er! Planlegging er vel umulig som gravid tror jeg. Man aner ikke hva som skjer i svangerskapet eller når babyen kommer, så planlegging er mer eller mindre umulig tror jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå