Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 I dag har bikkja gått meg (oss) på nervane ! Han har jaggu meg tissa inne 6 ganga på 2 tima ! kjøkkenet, ved hundeburdet, ved spisestolen,sofa-kanten, duploane til sønnen min, ved komoden !! Han har egentlig alltid vert slik. Vi kan vere heldig i ei uke uten og måtte ta tisset hannes. Like før jeg sette ei fin sløyfe på tissen hannes, eller bare henta bleia til sønnen ! Vi er flinke og går tur med han, han er ute etter kvert måltid og leik. Blir snart gal av pølse hunden ! Han er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Kan være flere årsaker til dette. 1. At han aldri har blitt trent opp til å bli skikkelig husrein 2. For korte og får få lufteturer 3. Nervøsitet 4. Nyre- eller urinveisproblemer 5. Dårlig for Foreslår at dere tar hunden med til en vet. og får ham undersøkt der
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Nei vi har ikke sjekket han. Vi skal bestille time neste uke hos vetrinær. Håper bare det er noe der, slik vi kan fikse det. Er så lei av og tørke tiss heile dagane. Gubben trur det kan vere markering siden vi har 2 katter. Men det burde no gå an og få slutt på det. *frustrert* HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Om det er markering så kan det bli bedre ved kastrering! Ikke glem hyppige lufteturer. Kjøp sprayen gettoff, kan hende det hjelper litt:) Lykke til.. Ikke gi opp hunden din!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Det er vel markering, tenker jeg. Særlig små hannhunder er sære på det der. Heldigvis har jeg ikke en sånn selv:) Hold han i bånd inne og avbryt når han skal til å markere. Så skal du se det blir bedring.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Kan tenke meg det er en chihuahua du har? Typisk for dem.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Spis pølsehunden. Du trenger ikke et selskapsdyr når du har en sønn. Så la pølse hunden være pølsehund.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Nei er en dach hund jeg har. Men det med band på han inne, hjelpe ikke. For han tisser ALDRI forran oss. Han er flink og snike seg ut i gangen, eller når vi rydder løper han inn på ett rom. Han er ute på lufte tur ofte. Og vi har snakka om og kastrere han, men det er så mange som har opplevd att hunden aldri blir den samme igjen, den er kun slakk. Og det er ikke noe særlig siden gubben bruker den på Jakt. HI Takker for alle svarene jeg har fått
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Men valget mellom pølse eller en mulig slakk jakthund burde da være enkelt. Har ikke vært plaget med det resultatet her i gården men
♥♥ M ♥♥ Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Og det er sååå slitsomt. jeg har en dverpuddelgutt som tisser inne så og si hver dag. Hvertfall mens jeg er på jobb.. Dyrlegene finner ikke noe gale, men sliter med UVI ofte.. Nå prøver vi akupunktur for å se om det hjelper.. Før du evt. skal kastrere hunden din, ville jeg prøvd kjemisk kastrering. Det er en sprøyte som varer ca tre mndr. Vurderer å prøve denne selv..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Det er også viktig å vaske skikkelig for å fjerne lukta så den ikke tisser der igjen. Har dere nylig fått baby? Eller andre forandringer i familien? Enkelte hunder kan reagere på det og endre atferd. Noen tisser inne og noen kan knurre. Lurt at dere tar med til vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå