Gå til innhold

hmmm. tenner nå????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen tenner som skal kommr rundt 3 års alderen? min sønn blir 3 år i mai. og han ligger og griner og får ikke sove. han har vont i munnen sier han og peker i munnen sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De jekslene som kommer når de er rundt 4 kommer ofte før. Blir han bedre av paracet?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd enda. jeg venter litt og ser om han får sove. er rolig nå. vokner han en gan til, så får jeg prøve og få i han ei stikkpille, det er ikke lett ;-)

han har ikke vært i form denne uka og har hatt noen dager med feber i begynnelsen av uka. husker han ble mye syk når han var baby og fikk tenner. men det går mye i barnehagen nå da og han har samme stygge hosten som mange av de andre har, så tenkte ikke at det var tenner som var årsaken.

de første tennene kom også ganske tidlig.

trodde ikke de fikk flere før 6 års alderen jeg

Skrevet

Kor mange tenner har han? Vår eldste fekk 2-årsjekslane ved ca 2 år og 9 mnd (altså tann nr 17, 18, 19 og 20).

Dei får berre 20 melketenner, deretter er 6-årsjekslane neste. Trur ikkje dei pleier å komme før ein har begynt å felle melketennene, men det er mulig eg tar feil. Vil i alle fall ikkje tru dei kjem når ungen er 3 år.

Har han feber? Blemmer i munnen? Guten vår hadde ein eller annan virusinfeksjon (sa dei hos legen) i haust. Hadde fullt av gulkvite blemmer på tunga og det svei og gjorde veldig vondt. Det gjekk vekk etter 3-4 dagar med mykje sutring og grining + dårleg nattesøvn og masse isbitar.

Skrevet

Helt ærlig så har jeg ikke telt tennene hans etter åttene tann tror jeg :-/

Han har ikke feber nå, men har hatt i helga og formen har ikke vært så veldig bra denne uka. første barnehagedag etter helga var i går. har sett han har hatt fingrene i munnen litt og nevnte ei gang i går mens han lekte hät han hadde au i munnen. tenkte ikke noe serlig over det, for han virket ikke så veldig plaget av det. og la ikke så mye i det.

får vel ta og telle tennen hans i morgen tror jeg , så får vi se :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...