Gå til innhold

Guttungen er kjempe sår, men blir bare verre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er kjempe sår på tissen, og ned over til rompa.

Skikklig rød, og irritert hud.

Jeg har smørt han med zink kver gang jeg skifter bleier.

Vaska han med kun vann, latt han gått uten bleie i noen timer, og dusja han med kun vann.

Men det forsvinner forsatt ikke.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel er beste middel mot sår hud ;-)

Skrevet

Jeg bruker weleda zink salve på gutten min.

En natt med det og alt er bedre neste morgen. Har prøvd dr greve salve på han men da er han like rød.

Har du prøvd å bytte bleiemerke?

Skrevet

kan det være sopp? Jeg har villet prøve canesten på det. å er det ikke det anbefaler jeg inotyol..

Skrevet

Har også hatt det problemet her i huset. Vi måtte til legen og fikk resept på krystallfiolett. Det var veldig effektivt. Alt var lilla noen dager, men det hjalp.

Skrevet

Jeg har prøvd alt og etter at han ble så sår at han begynte å blø så begynte jeg med potetmel. Eneste som har funka her i gården. Billig er det også. Lykke til.

Skrevet

Potetmel er effektivt, men det virker ikke på sopp og bakterier. Har det kommet en av delene, eller begge, så virker kun bakteriedrepende og soppdrepende midler. Det er veldig vanlig at det går sopp i bleieutslett. Jeg ville tatt han med til legen.

Skrevet

takk for svar :)

da får jeg prøve med potetmel i morra tidlig :)

Ska og prøve nye bleier, men han har brukt dei i mange mnd uten og reagert på det.

HI

Skrevet

Jeg fikk tipset Mary Kay Extra Emollient Night Cream av noen damer her inne og har nå droppet både zink og potetmel.

Funker på sår rompe, hormonutslett og mamma's såre hæl :)

Skrevet

Minsten min reagerte på pampers bleier og ble bra med en gang vi byttet merke (med at faren kjøpte feil merke :)) forferdelig fortvilende situvasjon.. får jo helt vondt av å se på en sår stump...Vi hadde brukt de bleiene i flere mnd før han reagerte..trur kanskje det var at jeg gikk opp en størrelse kanskje.. merkelig egentlig.. eight hour cream fra elisabeth arden lindrer og gjør slik at sårene gror mye raskere lat det tørke litt før du tar på bleia. Er det komt sopp i kan det være lurt å bruke noe de har på apoteket som er knall lilla på farge (husker ikke hva det heter) Det er veldig lurt med mest mulig luft når det er mulig, altså gå uten bleie:) lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...