Joikaboll@ Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Mener å ha lest psykologers meninger om dette, men å finne det igjen ligger for høyt for meg. Noen som kan hjelpe? Evt hva mener du?
~sjiraff~ Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Er det ikke 2 år som anbefales av "ekspertene" da? Uten at jeg heller nå tar google til hjelp..
Mille** Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Jeg mener 2 år. Om det er ekspertenes mening vet jeg ikke.
Joikaboll@ Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2010 Hmm.... mener også det er ca 2 år, men håper det er 3 år ;o) Har en diskusjon med mannen her, har fått plass, men jeg har lyst til å ha han hjemme et år til.
Monajenten Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Det er nok veldig individuelt uavhengig av hva ekspertene sier. Barn er jo forskjellige:-) Datteren min begynte da hun var 2 år og 8 mnd, og da var det absolutt på tide, og hun storkoste seg fra dag 1. Sønnen min begynte da han var 1,5 år, og det gikk kjempebra. Han er en vilter liten krabat og har hatt godt av det. Det var litt sutring akkurat de første dagene, men det gikk kjempefint. Han stortrives der:-)
~sjiraff~ Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Mener vel også at de fleste forskningsrapporter som er lagt til grunn er hentet fra andre land som ofte ikke har det samme pedagogiske tilbudet og lovverket (antall voksne pr barn o.l.) som Norge har og dermed så er det jo ikke ett reellt sammenlignings grunnlag. Er nok ett tema som er forsket lite på. Og dessuten er barn så utrolig forskjellige. Jeg har to barn, ene begynte da hun var ett år og andre da han var 18 mnd. Jeg er veldig glad for at minstemann ikke fikk plass før han var 18 mnd for han var ikke på langt nær like stor som eldste da han var ett år. Av de jeg kjenner som jobber i barnehager og er utdannede pedagoger så synes de fleste at 2 år er det lengste ett barn bør være hjemme, med mindre mor (eller far) er veldig gode på å aktivisere og sosialisere. Kjenner ingen pedagog mammaer som har valgt å ha barnet sitt hjemme mer enn halvannet år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå