Gå til innhold

Bringebærkapsler - hjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk høre at bringebærkapsler kan dempe kynnere - stemmer det?

Jeg har mange og kraftige kynnere omtrent hele dagen.

Men, jeg har også hørt at det kan gjøre at fødselen går fortere.

 

Med Daniel brukte jeg kun 4t og 30min fra første rie til han var ute.

1.5t på 8cm - så ble det problemer på de siste to cm. Frem til de klippet og han var ute.

 

Da er det vel neppe lurt å ta slike kapsler denne gang, for jeg vil helst komme meg på sykehus. Er ca 1t å kjøre.

Noen som vet noe om dette?

 

Men, det hadde vært supert om kynnerne kunne blitt dempet litt de siste ukene og i tillegg dempet litt på etterier etter fødselen.

 

Noen som vet? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mere kynnere etter jeg begynte med kapslene...

Skrevet

Nei, da skal ikke jeg ta nei! hehe :P

 

Sitter nok med kynnere som det er.

Er rimelig lei av å gå gravid - JA! Men, jeg vil helst ikke fremskynde/provosere frem heller jeg da.... Er "bare" i uke 36 og har fortsatt 4uker igjen før jeg har samvittighet til å begynne å fremskynde noe som helst, hehe :)

 

Men kan de påvirke mormunnen sånn sett?

Kan kynnerne bli så sterke?

Skrevet

Er ikke de for å forberede livmoren på fødsel da - altså øke kynnere?

Skrevet

Uffameien, da tør jeg ikke og skal ikke ta de! :o)

Skrevet

Jeg trodde også at det var for å fremme fødselen en kunne ta det?

Kjerringråd med andre ord. Men skal ikke si det sikkert.

Det e rjo godt for å forebygge uvi også.

Skrevet

jeg var aldri plaget med kynnere, men når jeg begynte med kapslene så fikk jeg mye!

Skrevet

Jag hadde mye kynnere med alle tre. Med siste prøvde jeg kapslene fra uke34. Fikk mere kynnere men han kom ikke før han skulle. Jeg rivnet for første gang ikke. Og jordmor sa det var en stor tendens for de som hadde tatt kapslene. Men hun sa at de ikke visste nok om de og hadde ikke lov å anbefale de.

Skrevet

Ble litt usikker, for jeg har også hørt at gravide tar det for å "sette igang/fremskynde".

Jeg har ingen interesse av det nå i uke 36 - vil bare bli kvitt kynnerne jeg, hehe :)

 

For å bli kvitt de, må vel kanskje ungen ut! :P

Må vel holde ut de siste ukene kanskje :)

Gjest irismor
Skrevet

Bringebærkapsler er et kjerringråd for å fremskynde fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...