Gå til innhold

Stellekommode vs. vanlig kommode - Innspill vær så snill?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter og kikker på IKEA. Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe vanlig kommode eller stellkommode. En vanlig kommode kan jo brukes senere, og så er jeg ganske liten, så en vanlig stellekommode kan bli litt høy til meg.. Men så er det dette med sikkerhet da. Det er jo ingen kant på vanlige kommoder..

Hmrff.. Vanskelig å bestemme seg, noen erfarne og praktiske mammaer som vil komme med velmente råd og innspill??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råder deg til å kjøpe kommode og stellepute.

Stelleputen har kanter.

Jeg har stellebord uten kanter, angrer på at vi ikke kjøpte vanlig kommode.

Skrevet

Dårlig erfaringer m stellekommoder. Denne gang kjøpte jeg en kommode+ et stellebord m badekar. kjempegreit.

Skrevet

Jeg har stellekommode uten kanter, med matte oppå... Tre skuffer som går trått... I det hele tatt en ganske dårlig kommode, men den har HJUL, og jeg elsker det! Jeg triller bordet litt hit og dit ettersom jeg steller tass.. Finner du noen med hjul så anbefaler jeg det.. Hvis ikke så er det vel like greit med vanlig kommode som med stellekommode spør du meg..

Skrevet

i hat stellekomode med badebalje under lokket(baljen tar øverste skuffen) vi brukte baljen i kommoden to ganger, det var lite praktisk siden vi har stellekommoden et stykke fra vannkilden, og at en må være to om en skal ha barnet fra stelleplaten og ned i baljen, eller omvendt.. to hender er ikke nok med mindre en legger det våte barnet på gulvet for å lage til stelleplassen igjen..

vi tok ut baljen og bruker den oppi badekaret i stedet, det er 100 ganger mer praktisk for oss! det skal også nevnes at jenta her har utrolig mye klær/kluter og hånduker osv, så vi trenger den øverste skuffen!

ellers har vi kjøpt selvklebrende kroker og hengt de på siden av kommoden, supert til å henge fra seg både kluter og klær som skal brukes opp igjen! :) vi har også en kleshenger på krok over stelleplassen, til å henge pysj, sokker og diverse klær, samt en artig leke hun kan se på og leke med når hun lufter stumpen og mamma ikke gjør susen=P

Skrevet

Vi har kjøpt Hemnes kommode med skuffer fra Ikea. Denne rommer masse og kan også brukes i ettertid. Er blitt anbefalt av mange venninner med barn å kjøpe kommode framfor stellebenk fordi ungene fort vokser ut av stellebenken og kommode er mer praktisk. Kjøp stellepute med kanter til å ha oppå kommoden. Du skal uansett ikke gå fra barnet mens det ligger der, så veldig høye kanter trenger du ikke. På Ikea har de også badebaljer (tror de koster 29 kr) som du kan bade babyen i.

Skrevet

kjøp et slikt godt gammeldags stellebord, et slik klappbord med balje under, og pute oppå;) Så akn du bruke det på badet og ha en vanlig kommode på soverommet til klær;)

Skrevet

Tusen takk for mange tilbakemeldinger og flere nyttige råd på kjøpet :)

Blir vel kommode, tenker jeg! De er litt smalere enn stellbordene også, så de tar vel litt mindre plass og :D

Er det flere som har gode ideer så kjør på :)

-hi

Skrevet

alt i alt, det funker best med en kommode med stellematte opp på, høye kanter på kommoden/bordet er en falsk trygghet, en skal aldri gå fra et barn på stellebordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...