Gå til innhold

hvilket kaffe servise har du/ samler du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å skaffe meg skikkelig kaffe servise nå, er så lei av å servere kaker og kaffe med "hommer og kanari" servise.. er da trebarnsmor og burde begynne å få slike ting på plass nå synes jeg! :P

men jeg ønsker et fin-fin servise som er klassisk og tidløst, som er like fint om 50 år- og som tas frem på julaften og andre slike stor-fine anledninger.

Men jeg er også lyst på et mere "cassual" servise som kan tas frem ved mindre høytidlige anledninger som familie-bursdags selskap og vanlige kaffe besøk osv. Dette serviset kan gjerne være litt "moderne" Da ser jeg for meg noe med noen store mønster kanskje..?

Men til spørsmålet, hva har du? og har du kanskje en link så jeg kan få se?

Evt link til et servise du ønsker selv? har lyst på inspirasjon jeg nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som oss, bare vi har i fult middag servise med serveringsfat og boller

Skrevet

Tusen takk for svar :) det var et nydelig sett! :)

Skrevet

Jeg har Gray Pearl fra Villeroy & Boch. Det er tidløst og klassisk. Det er finservise og brukes kun til spesielle anledninger. Jeg er på utkikk etter et som kan brukes til litt mindre formelle selskap. Men er ikke lett å finne noe syns jeg.

http://www.tilbords.no/default.asp?page=132

Det som heter Gallery på denne siden syns jeg er greit som et halvfint service, men min svigermor har det som finservise :-D, så da kan ikke jeg ha det syns jeg.

Det nye som heter Veronica er kjempefint, men ikke så tidløst som jeg liker det.

Skrevet

Hei! Tusen takk for linken :) det var skikkelig fint det serviset, veronica var fint også, men er enig med deg at det ikke er så tidløst, redd jeg hadde blitt lei av det kanskje?

jeg var innom en tilbords butikk idag, og fikk veldig veldig lyst på det settet som heter golden paisley som fin servise- og det som heter disk blue som halv fint servise :)

Golden paisley er av benporselen, så det er ekstra fint, og akkurat nå er det på super duper tilbud da det går ut av produsksjon. Får 12 kuverter pluss fløteskål og sukkerskål samlet for 1990. Det koster ca 7 tusen til vanlig... Sikle sikle :)

Disk blue er jo virkelig et cassual servise da, men synes det var ganske fint jeg da:) Skal søke opp Villeroy & Boch og finne serviset ditt- nysgjerrig:)

Skrevet

Du finner Gray Pearl på den linken jeg la ved. Like nedenfor Golden Paisley

Skrevet

Du! det grey pearl serviset var VELDIG fint! Akkurat min smak :)

er det flere som vil vise hva de har?

hi

Skrevet

Jeg har et servise jeg er så fornøyd med, men søren at jeg ikke finner det på nett! Det er fra Christineholm design studio, kjøpt fra Firkløveren.

Det er hvitt med et sølvgrått, naturtro blad som kjennemerke..noen andre som har det kanskje? Har fullt middags, kaffe, dessert-servise til 12 + boller, fat, lysestaker og diverse.

Skrevet

Amadeus, tenker jeg du har.

Skrevet

hehe :) der ser du, men fint var det iallefall :) hva synes du om golden paisley da?

hi

Skrevet

Cornucopia var KJEMPE nydelig! det var veldig fint altså.

hi

Skrevet

Vi har sterling fra wedgewood til fint (det med rette kopper):

http://www3.brodrenepedersen.no/produkter?filter=yes&cats=yes&prods=yes&c_parent_id=24&c_keywords=serviser

Til hverdags bruke vi new wave (kaffe og kveldsmat/pastatallerkner):

http://www3.brodrenepedersen.no/produkter?filter=yes&cats=yes&prods=yes&c_parent_id=186&c_keywords=serviser

Har også krus og fat til hverdags kaffi/frokost/kaker fra Porsgrund, hvite med svart snirklete streker. Veldig fint det også,men fant ikke link.

Skrevet

Ser at linkene jeg ga deg kun viser til forsiden med alle servisene. Viss du blar nedover finner du både Sterling og New wave =)

Skrevet

For en spennende link du hadde Mor di! Var masse fint der :)

flere må bare henge seg på å komme med flere linker, dette var kjempe gøy synes jeg :)

Skrevet

Har antikk porselens servise. Du får kjøpt veldig stilige og flotte serviser i bruktbutikker og loppemarked. Har arva mitt fra farmor, men ser det er mye fint på bruktmarkedet.

Skrevet

Jeg har edme fra wegdwood:)Det er sååå fint og er supertidløst:=)vet ikke hvordan jeg legger ved link men er bare å google:)Har edme white i kaffeservise og edme til hverdags:)

Bør sees:)

Skrevet

Jeg har sjekket ut bruktbutikkene her i byen, og trålet finn.no også- masse fint! Så det er absolutt noe jeg sjekker ut ja :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...