Fullt hus :) Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 jeg er 32+5 og har vært innlagt en gang allerede pga prematur rier. Var da moden, men ikke åpen. Sjekket selv og fikk inn en fingertupp. var veldig mykt å lett å komme inn, men turte ikke å prøve med no mer enn det. Hadde skikkelige tak i magen. Intense mensmerter med noen minutters mellomrom. Men det ga seg. Er 3.gangs men alikevel vet jeg lite om dette Kan det være fordi jeg er 3.gangs at jeg kunne få en finger inn? Eller holder jeg på å åpne meg?
Mamma til*2 jenter* Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Jeg er selv 2-gangs fødende å har allerede åpning fra forrige svangerskap.. Ikke mer enn en fingertupp men dette fordi vi tydligvis bare er slik. Helt normalt..Så lenge du har en lang livmorhals å at barnet ikke har falt alt for langt ned i bekkenet så tar det nok god tid før noe skjer!
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Ikke sjekk selv! Har lyst til å si; bare les innleggene fra Ate så skjønner du det. Men... Er du usikker kontakter du jm/føden for en skikkelig sjekk. Da får du enten beskjed om å ta det med ro, eller at ingenting er i gjære. Det er på ingen måte ønskelig å sette i gang en fødsel nå, eller vonde kynnere som ikke fører til noe som helst! Du har jo også fare om infeksjoner osv ved å sjekke deg selv.
3smaa Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Enig med at du ikke skal sjekke selv. Har hatt sterke menssmerte og kynnere som har påvirket min livmorhalsen. Var på sykehuset i uke 33+2 og fikk beskjed at jeg kunne føde for tidlig etter en innvendig UL der legen så at min livmorhals har forkortet seg fra 3.7 cm til 2.2 cm. Jeg fikk da streng beskjed om å ta det med ro. Jeg er moden og i tillegg har min livmorhals har begynt å åpne seg. Idag er jeg 35+2 og håper på at jeg klarer å holde han i 12 dager til. Er 2.gangs, fødte i uke 37+3 med førstemann. Ta det med ro og ikke stress for mye, det kan påvirke også. Lykke til )
Fullt hus :) Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2010 har ikke for vane å sjekke. men gjorde det idag siden jeg hadde så intense smerter litt tidligere. Er ikke fornøyd med sykehuset her så skal føde på et som er en time unna. Så vil ikke ringe dit uten no grunn. Har ingen tro på at han holder seg inne til termin. Har aldri hatt slike tak i de andre svangerskapene mine. Så dette er helt nytt for meg. Når jeg lå på sykehuset målte de livmorhalsen til å være 4cm. og 3cm når jeg reiste derifra to dager senere. så den var visst lang og fin. Aner ikke hva lengden skal ligge på jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå