Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Ting du forbinder med NORGE?!? Tips til gaver jeg skal ha med til USA
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Selbuvotter, ostehøvel, nisselue (hehe), brunost, smijerns-ting
Monajenten Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Brunost? (og ostehøvel:-P) Ellers pleier jeg alltid å kjøpe salt lakris til min søster som bor i London, for der borte har de ikke sånt. Men om det er så typisk norsk, vet jeg ikke.
Musemor med tre søte små Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Har på følelse av at det å lure på hva som er typisk norsk, er typisk norsk. Skal jeg ha hatt med noe ville det har være Freia sjokolade...
erteposen + 4 Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har jo en fot i hvert land, på et mentalt plan:) Det kommer jo litt an på hvem mottakeren er også. Norske barnebøker på engelsk, eller en eventyrbok, er en flott gave. Ostehøvel synes mange er morsomt, og mange liker godt skandinaviske design. De finnes jo også ullbodyer med marius mønster. Kaviar på tube synes mange er utrolig vittig, og ekkelt, samt brunost. Strikkevarer er også populært t.d. sokker og votter.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2010 Haha... at kaviar på tube er vittig/ekkelt har jeg ikke tenkt over Mange gode tips her... kom med flere Skal i alle fall ha med gaver til to gutter på 13 og 16 år tenkte jeg.... Kanskje norsk godis faller best i smak da??
erteposen + 4 Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Kari Traa, Devold ull og HH-retroregntøy er populært blandt mine tantebarn i NY.
Makka Pakka Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har en amerikansk kompis som elsker at jeg sender norsk marsipan, særlig påske og julemarsipan. Det har de ikke der han bor og han synes det er veldig godt. Gode vinterluer, votter og ullsokker med litt "norsk" design er pop. Min amerikanske kompis synes også at typiske souvernirer er fine ting, dvs troll, elg i solnedgang, bordbrikker med bilde av norske fjorer osv. Ikke så pent man han syntes det var stas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå