Gå til innhold

Bør jeg oppsøke lege/legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt når lille gutten min bråvåknet av en eller annen grunn og jeg skulle til å ta han opp, hold jeg på å besvime. Det svartnet helt for meg, så jeg måtte bare sette han gråtende ned i sengen igjen, og sette meg på huk med hodet mellom bena, slik satt jeg lenge med øresus og prikkende syn før alt ble til seg selv igjen. Det samme skjedde når vi skulle gjøre oss klare for å gå i barnehagen, hele overkroppen min var tung og var nesten så jeg ikke klarte å bruke armene mine uten at det begynte å prikke i synet og det kom sånn sus igjen. Det å trille vognen hans var kjempe tungt, og jeg følte hele tiden at jeg var på tur til å besvime. Så jeg ble hjemme idag for å sove og slappe av. Fortsatt er det slik idag, lillegutt var litt urolig når vi kom hjem fra barnehagen, og når jeg gikk med han på armen skjedde det samme igjen, og det samme skjer når jeg reiser meg opp kjappt eller gjør en slags form for aktivitet. Når jeg stod i døren og skulle si hadet til besøket som hjalp meg med lillegutt i kveld, ble jeg også så svimmel at jeg måtte sette meg på huk og holde meg til dørkarmen.

Har vært veldig slapp og sliten i veldig lang tid nå, jeg lurer på om det kanskje kan være lav blodprosent? Var også litt slik igår, men er først idag det har vært virkelig ille. Jeg blir så utrolig redd tilfelle det skulle være noe, og at jeg er alene med lillegutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring legevakten og fortell det samme som du skriver her, de er hjepsomme på telefon og kan hjelpe deg å vurdere om du bør dra dit eller ikke. Jeg ringer ofte før jeg drar med datteren min om jeg er usikker.. for da er det "enklere" å dra når de også mener jeg bør komme.. Men stol på magefølelsen din.. ikke gå å engst deg unødig, bedre med en gang for mye enn for lite!

Skrevet

Syns du bør oppsøke lege.. Bedre å sjekke det, enn å ikke gjøre det.

Skrevet

Jeg tror nok ikke legevakten vil gjøre mer enn å be deg kontakte fastlegen. Det høres ut som jernmangel eller blodtrykksfall. Ubehagelig og skummelt men ikke noe farlig.:) Du burde jo få det sjekket altså, jeg er ikek lege, men det høres ikke noe farlig ut.

Skrevet

Tror jeg ville snakket med legen på mandag ja. Sikkert ikke noe alvorlig, høres ut som lavt blodtrykk/lav blodprosent e.l., sikkert ikke sånn hast at du bør da nå, men skjønner bekymringa di ja.

Skrevet

Jernmangel tenkte jeg også. Du kan jo ringe legevakta for å høre, men tipper de sier at du får ordne deg time hos fastlegen på mandag ;-) God bedring!

Skrevet

Dette skjønner jeg er ekkelt. Slik fikk jeg og 7-8-9mnd etter fødsel. Sleit med det i 3-4 mnd. Prikket og svei i øynene, og holdt på å besvime endel ganger. Heldigvis har jeg mannen min som kunne være hjemme litt sammen med meg. Jeg dro til legen, men alt han sa var at jeg var trolignok veldig sliten, og sov dårlig. Han tok mange blodprøver, men alle var fine.

Du har ingen som kan komme og være hos deg over helgen da? Slik at du får slappet av litt?

Klem

Skrevet

Du har nok litt lite jern.

Skrevet

Ja, får se om det fortsetter.

Har ikke lyst å drive å vanke på legevakten heller, tenker alltid at det sikkert er noen andre som trenger det mer enn meg. Legevakten er jo oppe hele helgen, og jeg har jo ikke falt i bakken ennå. Er bare utrolig skummelt når jeg har en liten en alene, følte meg som en utrolig dårlig mor idag som til og med måtte få noen andre til å ta kveldstellet fordi jeg er så svimmel og uvell.

Huff, men takk for svar. Og glad dere er enige med meg om at det mulig bare er blodtrykket/blodprosenten. Blir jo så urolig for at det kan være noe annet også. Nei og nei, må slutte å tenke sånn!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...