Gå til innhold

Hvor sikker er en bil fra 1997?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mulighet til å kjøpe en stasjonsvogn -97 modell for 10 000,- av en i familien. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en som er minst 5 år nyere, men har begynt å revurdere saken. Det er jo snakk om kanskje 80 000,- kr i forskjell i pris. Men hvor sikker er egentlig en så gammel bil? Har kjørt en ganske ny bil den siste tiden, så det er kanskje derfor også at jeg tenker mer på sikkerheten. Har to små barn som jeg skal kjøre mye hit og dit med fremover. Hva mener dere? Bør jeg gå for dyr eller billig bil? Faren min er bilmekaniker, så han fikser det som måtte ryke uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på hvilken bil det er snakk om, kmstand og hva slags motor som står i den. Å ikke minst hvor godt vedlikeholdt den er.

Vi betalte 65 000 for en Toyota Carina 1997-modell.

Er veldig fornøyd, den er i god stand å er veldig god å kjøre. Noe småtterier å reparere har det vært,men det er det nå på alle brukte biler, enten det er 97-modell eller 02-modell...

Skrevet

Enig med hun over.

Biltype, km.stand og hvordan bilen er kjørt/behandlet avgjør det.

Skrevet

Vår Mazda fra 1997 er sikker.

Skrevet

Det anbefales ikke å kjøpe bil som er eldre enn 2000. Dette pga at sikkerhetsutstyret kan begynne å svikte, airbager som kan være ute av stand f eks. Så jeg ville kjøpt en nyere.

Skrevet

Det er en Opel av et eller annet slag. Jeg vurderer sterkt en VW Passat istedet, men vi får se.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...