Gå til innhold

Venter enda på å få gravidmage jeg..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er nå 20 uker på vei! Lurer på hvor lang tid det skal ta før jeg får en rund og fin mage jeg også:) Bruker enda mine egne bukser, og man kan slettes ikke se at jeg er gravid. Vil snart at magen skal komme da:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er flere som venter på den....her syntes jeg det økte på så fint fram til 15-16 uker, men så var det helt stopp. Er litt midt i ingenmannsland, kan ikke bruke noen av mine gamle bukser, men den er slett ikke rund. Har bare en "valk" som står ut nedenfor navlen, så det ser bare ut som jeg har spist litt ekstra taco hele veien. Nå kjenner jeg at livmora fyller opp helt til ca en cm over navlen, og gutten er jo over 20 cm, så jeg lurer på hvor alt gjemmer seg hen! Tungt å bøye seg framover, og kjenner på en annen måte enn før at jeg er gravid, men det er altså ganske usynelig utenpå. Tror familien blir skuffa til påske...de venter hjem en med badeball, så får de ta til takke med en ganske vanlig mage som rører mye på seg :D Akkurat nå så mye at jeg måtte stå opp midt på natta faktisk ;)

Skrevet

Akuratt sånn er det vel med meg også mammaløve. en valk nedom navlen, og livmoren er ved navlen nå:) Men det er bare sent på kvelden den er sånn. Haha ser jo egentlig bare feit ut:)

Skrevet

Det skal dere bare være glad for. Det er vel sånn at man alltid ønsker seg det man ikke har, men jeg har hatt skikkelig mage siden uke 10-12. Jeg vet det kan være vanskelig å forstå for mange, men man kan altså bli lei av kommentarer om hvor stor man er, og hvor stor man kommer til å bli. (av typen: herregud! Er det sååå lenge igjen? Du kommer jo til å eksplodere!) og det er ikke gøy å bli kalt tjukka i 6-7 mnder.

Tungt er det også å gå og bære på denne svære magen. Har ikke kunnet ligge på magen siden jeg ble gravid (litt pga veldig kvalme også, det da), og jeg begynte å våkne når jeg skal snu meg i senga i uke ca 20. Det er lenge å måtte velte magen over til andre siden, og passe på at dyna ligger litt under så jeg ikke får så vondt i ryggen.

Jeg ble nok ganske stor litt ekstra tidlig (dvs. det er bare magen min som er stor, resten av meg ser ut som vanlig - ja, utenom puppene da...) så jeg kunne tenkt meg å være en mellomting mellom det jeg er og det dere med "små" mager er. Men men.

Sorry hvis dette ble sytete igjen, men nyt heller den friheten dere har til å jogge, sove, ikke ha vondt i ryggen ennå osv. :-)

Magen kommer tidsnok :-)

Skrevet

Glemte å si at jeg nå er 25 uker på vei, snart 26. :-)

Skrevet

Ja du har helt rett sprellemor, man vil som regel ha det man ikke har... Og jeg sjønner jo at til større magen blir, jo mer upraktisk blir den med tanke på mye egentlig:) Kanskje vi bare skal være glade????? Jeg er førstegangs, så jeg vet jo ikke hvordan det er å ha stor mage:) Men jeg har sikkert litt av hvert å se frem til etterhvert med tanke på vond rygg, sove dårlig, bekkenløsning........

Håper du får et flott svangerskap videre med den store fine magen din:) Sjønner at det kan være sårende med sånne kommentarer, men man må bare ta tilbake og være like frekk. Er det eneste som stopper kjeften på folk:)

Skrevet

Hehe. Ja jeg sa tilslutt fra da en person sa "nå begynner du å bli feit". Da orket jeg ikke mer, og etter det har det bedret seg. Tåler bedre å høre de kommentarene som kommer, men noen dager er selvsagt verre enn andre. Ganske sliten i dag, og da må jeg virkelig ta meg sammen for å klare å smile pent og bare si ja ja :-)

Det er klart det er koselig med mage også, så jeg skjønner at du gleder deg til den kommer for fullt. Jeg skulle bare ønske at min ikke hadde vært fullt så synlig som den er :-)

Oppdaget i forrige uke at jeg har 3 1/2 mnd igjen og ikke 4 1/2 mnd (hadde regnet helt galt inni hodet mitt), og da var det ikke så ille lenger likevel. :-)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg føler med deg sprellemor! Nå er jeg så lei av at ALLE kommenterer hvor stor jeg er. De tror jeg skal føde når som helst, og jeg er i 28. uke. Fikk tidlig gravidmage og føler meg helt sprengt. Blir bekymret når folk sier jeg har unormalt stor mage, får mareritt om natta med at jeg skal føde en kjempebaby o.l.

Jeg var stor forrige gang også, men denne gangen ennå større. Sist fikk jeg også høre "skal du ha tvillinger" eller "har legen sagt noe om at babyen er veldig stor" osv. Da han kom ut var han 3370 g, og jeg ble skikkelig forbauset. Så jeg prøver å si til meg selv at jeg bare har anlegg for stor mage, mye vann i kroppen og legen sier jeg har mye fostervann.

Jeg er glad han lille i magen vokser og har det bra, og det er det viktigste. Men man blir lei alle kommentarene, og i helgen da jeg var på fest var det omtrent det eneste folk snakket med meg om - hvor stor magen er. Hadde til slutt bare lyst å dra hjem. Og ikke minst, som du skriver, er magen veldig i veien. Sliter allerede med å få på meg sokker og å kle på sønnen min mens han sitter på fanget.

Det er ihvertfall godt å høre at jeg ikke er alene om å ha gigamage :-) Og jeg forstår at de som har små mager ønsker at det syns mer, men vi får prøve å sette pris på det vi har :-) Det er fordeler og ulemper med begge deler.

Skrevet

Jeg er 27+1 og har bare nettop begynt å få litt synlig mage. Har merket det selv en stund, men det har ikke vært åpenlyst for andre. Min beste veninne er gravid samtidig og hun var diger i uke 23. Jeg er veldig glad jeg ikke er det for hun er utslitt nå. Har vært "høygravid" så lenge, med de problemene det medfører. Vondt for å sove, vondt i rygg etc... Neida, mage er fint det, men jeg er veldig glad den kommer sent for det merkes at det er tungt...

Skrevet

eg har STOR mage er i uke 25... ville heller hatt mindre mage, alt er mye tyngre og føler meg høygarvid allerede! men vi er alle forskjellig og skal vere glad for d... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...