Gå til innhold

Litt frustrasjon som må ut.. Ang. skilsmisse m.m.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en tråd på anonymsiden hvor vedkommende er irritert på mannen sin fordi han kjøper sko til barna han hadde fra før. Betalte jo bidrag. Pluss at de hadde dårlig råd osv. også.

Er det virkelig slik at mennene\damene bare skal betale bidrag, også er alt annet forbeholdt den forelderen de bor hos?

Håper ALDRI barnet(a) mitt blir skilsmissebarn i så tilfelle.

Har inntrykk av at mange bare "får" barn.. Også er det like overraskende hvor mye det koster, både mentalt, ansvarsmessig og økonomisk for hvert barn.

Er ikke slike ting tatt høyde for i forkant? Mestrer\evner man flere barn. Har man de riktige forutsetningene for å oppdra flere barn. Er det tilstrekkelig stabilitet osv. rundt livssituasjonen man befinner seg i, har man økonomi til det m.m.

Er det i det hele tatt så overraskende at det er dyrt å ha barn??

Ja, klart ting kan skje underveis i livet osv. men, når du får en ektefelle med barn fra før, så bør man vel regne med de på lik linje med sine felles barn??

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Broren min betaler bidrag for sitt eldste barn. De pengene går naturlig inn i morens husholdning, og hun har da ikke alltid mye penger til overs. Når min brors datter er hos ham, kjøper han da evt, genser, bukse og sko til henne. Det er forresten han som pleier å kjøpe parkdresser og ytterjakker. Han stiller ikke spørsmål ved å bidra, for han er det viktigst at barnet har hva hun trenger.

Han er nå blitt gift, Det som er flott, er at hans kone var fullstendig klar over at han hadde en datter og at det koster penger. Derfor surmuler hun aldri over at det går mer penger ute enn bidraget. Det skulle bare mangle.

Skrevet

Har lest innlegget du refererer til (men ikke svarene hvis det skulle komme fram noe mere der, bare så det er sakt)

Det det dreier seg om der er ikke at han kjøper ting til sine barn fra tidligere, men at han kjøper noe utenom hver eneste mnd til tross for at dems felles barn trenger ting også som de da ikke har penger til.

Det var ikke snakk om at bare dems felles barn skulle ha.

Skrevet

Jeg tror ikke det er det som er problemet hennes, men at mannen bruker penger de ikke har. Min mann har også et barn fra før, og dersom vi hadde måttet velge mellom regntøy til den minste og dyre joggesko til den eldste, så håper jeg svaret sier seg selv...

For skal det være sånn at man skal betale bidrag og deretter halvparten av alle investeringer som må gjøres av klær, sko, aktiviteter osv i tillegg? Og da selv om man egentlig ikke har penger til det?

Skrevet

Nå har jeg ikke lest innlegget, ei heller har mannen min barn med andre enn meg.

Jeg tenker slik at hvis vi hadde hatt råd til det, så ville det vært helt i orden at han brukte penger på de andre barna. Hadde vi hatt dårlig råd, så hadde jeg nok blitt ganske irritert.

Skrevet

Ikke bare mennene og damene, forelderen selv også tidvis. Pappa betalte bidrag for meg, slik han skulle, og da måtte jeg ha med lommepenger på ferie. Hadde jeg flaks kunne han spandere en is, alt annet måtte jeg betale selv med lommepenger jeg hadde med fra mamma.

Kommer til å strekke med veldig langt for å unngå at barna mine blir skilsmissebarn ja...

Skrevet

Huff da Alva :-( sånn skal det jo ikke være! Klemme på.

Skrevet

Nei, men sånn er det nå av og til. Jeg kunne hatt en vesentlig mye værre far enn det der tross alt. Gniten og egoistisk er da langt bedre enn det en del andre barn har. Det positive med å være skilsmissebarn er at jeg har fått oppleve en del mennesker som har lært meg hvordan jeg _ikke_ skal være i hvertfall ;-)

Skrevet

Jeg leste det. Men, vedkommende skrev også: Han betaler jo bidrag!

Bidraget dekker jo ikke I NÆRHETEN hva det vil si å ha barn...

At barn trenger både regntøy og joggesko er vel ingen overraskelse, og når det er 4 barn så er det vel heller ingen overraskelse at det blir dyrt..

Alva: jeg kjenner til flere tilfeller som deg.. Dessverre er ikke det uvanlig!

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...