Gå til innhold

Frustrerende - angående cerazette-slutt og ingen mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selvsagt glad at jeg ikke har større problemer, men her er da mine frustrasjoner:

1. slutta med minipiller (cerazette) for 2 mnd siden

2. har ennå ikke fått noen menstruasjon.

3. har magesmerter som ligner mensmurringer. Disse har jeg hatt i et par uker nå.

4. er ikke gravid

Jeg skulle ønske jeg fikk mensen slik at jeg i det minste kunne håpe på å bli gravid!

Nå går jeg rundt og nesten håper/tenker at jeg er gravid, selv om jeg ikke er det, og det er kjipt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er visst veldig vanlig når man går på cerazette har jeg hørt :/

Skrevet

Det skulle jeg ønske jeg hadde visst før :-( Jeg gadd ikke bytte til vanlige p-piller, siden jeg snart skulle prøve å bli gravid igjen.

Skrevet

Jeg sluttet med cerazette i slutten av januar, og fikk mensen igjen (hadde da ikke hatt mensen siden før jeg ble gravid, dvs over to år) etter 4,5 uker. Jeg var egentlig litt overrasket, siden det kan ta tid å komme tilbake til en normal syklus etter å ha brukt cerazette eller p-piller. Særlig siden jeg har en ustabil syklus i utgangspunktet (når jeg ikke går på hormonell prevensjon). Jeg tror ikke det er noen vits i å stresse med dette på et par måneder, det er helt normalt at det tar litt tid før kroppen kommer i gjenge igjen.

Jeg ble gravid med førstemann med en gang etter p-pilleslutt - da gikk jeg på Yasmin, og fikk aldri TR igjen, for spiren satt på første forsøk. Det er også en mulighet, du vet aldri når første EL er. :) Lykke til!

Skrevet

Du har rett i at det ikke er noen vits i å stresse, men akkurat nå gjør jeg det. Ved tidligere p-pilleslutt har jeg gått rett i vanlig syklus, så jeg er nok litt bortskjemt + uvitende om at det tar tid å komme i gang igjen.

Og så er det irriterende å føle seg "gravid" når man ikke er det.

*lete etter litt tålmodighet å smøre seg med*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...