Gå til innhold

Barneoppdragelse - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år har begynt å teste grenser, og det er jo selvfølgelig lov. En av tingene hun gjør er at når hun har et glass/kopp/flaske/leker så smeller hun dem hardt i bordet, kaster på gulvet osv.

Jeg sier rolig slutt med det fordi det bråker, lager merker i gulvet. Hun slutter ikke meg gjør det enda harderer. Hun ser først på meg, og så dundrer hun i vei, mens hun smiler. Noen ganger er jeg rolig, andre ganger har jeg hevet stemme, atter andre ganger har jeg tatt fra henne tingene osv. Men uansett hvordan jeg reagerer så fortsetter hun eller gjør det igjen en annen gang. Avledning bruker jeg også og det funker der og da, men denne slåingen skjer igjen og igjen.

Hva er det hun prøver å si med dette? Og hvordan håndterer dere denne konkrete situasjonen? Vil anta at dette er helt normalt og noe alle unger gjør, men jeg synes det er vanskelig å vite hva hun vil formidle til meg....om noe i det hele tatt.....og hvordan jeg skal snakke til henne.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe, ja de er artige når de er slik!!!!! du kan f.eks ta fra henne koppen. når hun kaster den skal hun ikke bli belønent med å få den tilbake. eller du kan ta henne vekk fra bordet. du kan også sette henne i timeout. ( så at de gjorde det på supernanny, der var det er barn på to år, snart tre, som ble satt i timeout!)

man skal ikke kjefte hadrt på små barn, men de har heller ikke vondt av å høre en litt streng stemme.

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...