Gå til innhold

Et litt ekkelt problem....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to svagerskap, der jeg hadde enorm mage, er det en del hud mm til overs i frontpartiet.

Nå har jeg begynt å få sår som væsker under "overhenget" Dette er både vondt og ekkelt.

Hva gjør jeg nå?

Hele tiden har jeg vært nøye med å tørke, og bruke babypudder for å holde det tørt. Men dette har ikke hjulpet...

Tar gjerne imot råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er viktig å tørke godt etter å ha dusjet, ta gjerne pudder på som du alt gjør. Ellers må det holdes rent og tørt.

Ut i fra det du beskriver, vil du få godkjent en bukplastik. Les mer om dette på www.bukplastikk.com

Ta kontakt med legen din, fortell han åssen du opplever dette og hvilke problemer det skaper. Om du ikke vil ta en operasjon for å fikse dette, kan han helt sikkert hjelpe deg med andre løsninger :D

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Det kan jo hende at du har fått en soppinfeksjon i hudfolden. Kanskje du burde prøve å smøre med canesten/Klotrimazol en periode? Og legge tørre kompresser under, eks Mesoft.

Ellers er det viktig å fortsette som du har gjort, men vil egt fraråde deg å bruke babypudder. Prøv heller med potetmel som er helt naturlig og børst vekk mest mulig så det ikke ligger rester igjen:)

Om dette ikke hjelper bør du nok til lege og få noe annet på resept.

Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Kan jo nevne at dette er en forholdvis dyr operasjon, rundt 40 tusen. Men med heng og sopp-og sårdannelse pga dette, som du beskriver, vil du mest sannsynlig få dette dekket av staten :o)

Det er forøvrig en stor operasjon, så lest mye om det og finn ut det du kan ang positive og negative ting.

Google ordet "bukplastikk", så får du opp flere gode sider med info og klinikker som driver med dette.

Skrevet

Takk for svar. Bukplastikk er noe jeg uansett har tenkt å gjennomføre, men det er jo et pluss om det går an å få det dekket.

Er igang med en prosess nå, for å gå ned i vekt slik at bmi ligger på 23, som jeg har skjønt er grensen for å kunne ta bukplastikk. ¨

Skal kjøpe canesten i morgen, og få smurt. Har sovet med sånn tørr gaz klut under nå, men mesoft er jo bedre.

Skrevet

Hva med linklut og et tynt lag med zink? Evt blande zink og fuktighetskrem... Bruk olivenolje e.l til å fjerne salverester

Skrevet

Øh,jeg var litt kjapt ute..Jeg overså "sår som væsker". Uansett,lykke til.Håper det ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...