Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg 20 billigtester, og tok en i dag mest for å få se to streker =)

Jeg hadde regnet med det i og med at eggløsningssprøyte nok sitter i kroppen ennå, den ble satt 11 mars. Men testen var negativ, betyr det at den er ute av kroppen??? Er på rugedag 4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at den kan sitte i inntil 10 dager.

Skrevet

Ok, det var det jeg trodde, men hvorfor er testen negativ da??? Skal den ikke gi positivt resultat?

Skrevet

Uff, nå ble jeg veldig usikker, hva betyr dette da, har alt gått galt nå da?

Jeg blir såååå lei av meg selv, bestemmer meg før forsøket at jeg ikke skal stresse i rugingsperioden, tenke positivt etc, så går alt i dass. Fafo, dette er noe dritt, og det verste av alt er at jeg har en så stor mage at jeg ser gravid ut....

Skrevet

Jeg fikk svakt positivt 10 dager etter eggløsningssprøyta. Var dessverre ikke gravid, så da må det ha vært hcg fra sprøyta som fortsatt var i kroppen. Lykke til, håper det klaffer for dere!

Skrevet

Da har sikkert stoffet fra eggløsningssprøyta gått ut av kroppen, eller så er det noen dårlige tester. Selv om testen var negativ nå, så kan du fortsatt få en positiv test litt senere. Egget har mest sannsynlig ikke festa seg enda(skjer rundt dag 6) og så begynner hcg å stige. Vent til dag 14, selv om det er vanskelig!

Lykke til!

Skrevet

EL-sprøyta KAN sitte i og gi utslag i inntil 10 dager, det betyr ikke at den alltid gjør det.

Det er alt for tidlig å ta en test på RD4 alvorlig. Egget ditt har nesten ikke fått sjansen til å feste seg enda engang.

Nei, den negative testen din betyr kun at EL-sprøyta er ute av kroppen eller at HCG-nivået etter den er under det testen slår ut på. Det er alt. Testen sier ingenting om hvorvidt du kommer til å bli gravid eller ei.

Prøv å pust ut litt, og vent i minst en uke til før du tester igjen.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar MK73, bestandig kloke ord fra deg!

Veldig annerledes forløp under denne rugingsperioden, har og har hatt smerter i magen siden uttak. Ikke bekymret for overstimulering lenger nå, for smertene har i dag gått over til mens smerter.

Hvordan går det med deg, hva er planene deres framover?

Klem

Skrevet

Takk, man plukker heldigvis opp litt underveis når man holder på lenge med dette - men det er jammen ikke enkle saker, kjærevene... Jeg skjønner godt frustrasjonen din. Kjenner meg igjen, har også ofte planer om hvordan rugetida skal foregå uten at jeg nødvendigvis klarer å gjennomføre dem.

Heldigvis tror jeg at det er ganske lite vi kan påvirke resultatet uansett (med normal oppførsel innenfor rimelighetens grenser) - så egentlig handler det mest om å gjøre rugetida minst mulig tøff for oss selv mentalt sett. Kroppen og egget kjører sitt eget løp når man først er kommet så langt.

Heldigvis betyr de menssmertene dine ikke noe negativt, så du får "bare" vente så godt du kan, og prøve å ha det så fint som du bare klarer underveis. Et godt tips er å prøve å gjøre ting som du setter pris på, for å glede deg selv og slappe av litt. Jeg pleier å gå på kino eller se en god film eller tre hjemme, kose meg med god mat, treffe noen som gir meg energi, lese en god bok eller noen blader, gå på kafe, planlegge noe gøy etc

Nå kom mensen min omtrent som forventet, det betyr at påsken kommer i veien for oppstart nå. Typisk... Dermed blir det en måned ekstra venting - så om sånn cirka 4 uker starter vi opp med nytt ordinært forsøk. Det skulle vel tilsi uttak/innsetting i uke 17, tenker jeg.

Ble enig med klinikken om å la frysegget ligge, både fordi det ikke blir eldre (som eggene i magen jo blir) og i håp om at jeg kanskje kan få ett egg til på frys slik at risikoen for ikke å få gjennomføre fryseforsøk (pga at egget ikke overlever opptining) blir mindre.

Du må holde oss oppdatert - spennende å høre hvordan det går med deg :-) Håper spiren setter seg fast i disse dager!

Skrevet

Hei i gjen, kjekt å høre fra deg.

Ja det er viktig å prøve å leve så normalt som mulig. Hos oss er noe annet ikke så lett, travelt både hjemme å på jobb, så tankene og bekymringene kommer først om kvelden. Men vi har bestilt tur til Tyrkia i mai, og det gleder jeg meg veldig til!! =)

Holder dere på i offentlig eller privat regi?

Jeg må si det hørtes lurt ut å la det frysegget ligge. Men har dere kjøpt en trepakkning da siden klinikken gikk med på det?

Det har seg sånn at jeg faktisk fikk ett egg på frys denne gangen, vi valgte å sette inn ett og fryse den andre fordi jeg ikke tror jeg fysisk sett hadde klart et tvilingssvangerskap til. De delte seg litt sent, så det som ble fryst ned var to delt, men det de satte inn rakk å dele seg i fire. Usikker for om det har noe å si for overlevingssjansen ved opptining.

Men som du sier blir jo det egget ikke gamlere, slik som de i kroppen. Vi har igjen ett forsøk etter dette, og jeg syntes dette hørtes veldig fornuftig ut.

Pga overstimulering ved første forsøk så vridde ene eggstokkene min seg når jeg var 20 uker på vei med guttene. Jeg ble akutt operert, og den overlevde sa de. Så gikk det 6 år før vi prøvde på nytt forsøk, og da fant gynekologen ikke den skadde eggstokken, og mente den var skrumpet inn. Til uttak ved klinikken fant de den heller ikke, jeg syntes det var merkelig for jeg hadde helt klart kjent den under stimuleringen.

Det samme skjedde under dette forsøket, han jeg var til UL med såg den ikke, og under uthenting hentet de bare fra venstre eggstokk. Jeg sa igjen på innsettingsdagen at jeg synes det er rart, for jeg kjenner den høyre så godt under sprøyteperioden. Da sjekket de med et annet UL apparat, og fant den litt bortgjemt. Følte meg litt snytt da, for det var folikkler der som de ikke hadde prøvd å ta ut...

Men nå vet vi det til en eventuell tredje gang, som jeg håper ikke blir.

Hva slags medisiner har du brukt? Jeg har bestandig brukt puregon, de sier jeg responderer bra på det. Men så har jeg lest at menopur skal være bra for eldre egg...snakket med klinikken om å bytte før 2 forsøk, det var akkurat det samme for de, synes det er litt merkelig at det ikke spiller noen rolle hvilken medisin en buker, men jeg jo ingen ekspert på området.

Du får nyte påsken med litt vin og sang da, så krysser jeg fingre og tær for en strålende fin innhøsting i uke 17 !!!

Skrevet

Hei, kjæreven(e)n!

Åhh, Tyrkia høres deilig ut. Vært der før? Vi er glade i å reise, og har gjort det mye opp igjennom årene, men det har av naturlige årsaker blitt mindre av det etter at vi skaffet oss hund for snart 2 år siden. Savner det, jeg, men det gjør ikke samboeren min... Vi reiser fortsatt, men mindre og mye kortere avstander og varighet enn før.

Vi er på vår andre privatklinikk allerede (men så har vi jo drevet på en stund). Vi begynte ved Ullevål, og ble ferdige der for snart to år siden. Så tok vi en 3-pk ved Aleris, og nå har vi kjøpt en 3-pk ved Hausken.

Jeg syntes det var positivt at Hausken-klinikken ikke bare gikk med på å la fryseegget ligge (for jeg hadde tenkt å foreslå det) men til og med foreslo det selv.. Siden vi har betalt en 3-pk så ville det jo ha lønnet seg økonomisk for dem å styre meg i retning fryseforsøk nå hvis jeg hadde blitt gravid. Med nytt ordinært forsøk vil det jo påløpe mer arbeid og kostnader for dem... Men nå har de vist at de setter pasienten først, så det er bra! Tror ikke delingsstatusen betyr all verden for sjansen for å overlever frys/tining, så lenge kvalitetskravene er oppfylt så er det uansett gode muligheter, tenker jeg. Så bra at du har et egg på frys du også :-)

Merkelige greier med den eggstokken din, da! Hmmm, kjipt at du ikke fikk hentet ut noe fra den - men om det skulle bli en neste gang så er dere i alle fall bedre informert. Dumt at sånne feil skal innvirke, synes jeg - man vet jo ikke hva de eggene kunne ha gitt dere...

Jeg er av den oppfatning at medisiner i noen tilfeller betyr ganske mye. De offentlige forsøkene mine hadde jeg helt samme regime og medisiner hver gang. Etter tre mislykkede innsettinger - der alt så "perfekt" ut, flotte egg inn, fin slimhinne, alle faktorer til stede for å lykkes - ba jeg om en samtale før siste forsøk, der spurte jeg om ikke vi burde vurdere andre medisiner. Det ble blank avvist - "du responderer fint på Puregon, ikke noen grunn til å prøve noe annet". Da det siste forsøket ved Ullevål også ble negativt kunne ingen der forstå hvorfor i alle verden jeg ikke hadde blitt gravid, for jeg var jo sånn "et godt kasus"!.... Det med negativiteten ift å prøve noe annet er det eneste jeg var misfornøyd med på Ullevål - men jeg synes det er ganske alvorlig.

Ved Aleris fikk jeg prøve Menopur. Den har LH i tilllegg til FSH, som Puregon har. Jeg ble gravid på to av tre forsøk... Som sykepleieren sa "noen trenger LH". Jeg har i alle fall sørget for at jeg fortsatt får det nå ved forsøkene mine på Hausken, men de har satt meg på en kombinasjon av Gonal F (FSH) og Luveris (LH), i tillegg til endel andre ting pga at jeg mistet de tre spirene jeg ble gravid med hos Aleris og har hatt utslag på blodprøve ifbm mulig koaguleringsproblem med blodet (blodfortynnende, kortison).

Nå har jo du blitt gravid og fått barn før - så du har jo hatt suksess med Puregon. Sånt sett er det kanskje hipp som happ for dere hva du går på. Da kommer det mest an på hva dere føler for selv - men vi får satse på at dere slipper å forholde dere til det og i stedet blir foreldre igjen senhøstes :-)

Ha en fin uke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...