Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Fastlegen min er alltid ca 1 time forsent. Det å sitte stille lenger enn 20 min ad gangen er ikke barna mine sin store ting, de blir utålmodig, rastløse og rett å slett pissleie hver gang. Det fører til at når det endelig blir vår tur så skal legen ta igjen det forsømte (tidsmessig), barna vil ikke samarbeide og itilegg så er det vanskelig å høre hva legen sier fordi barna er urolige.. I dag var fastlegen syk så jeg fikk en vikar, som var ekstremt punktlig! *jippi* han undersøkte barna skikkelig, hadde leker på kontoret slik at han kunne forklare meg ordentlig diagnoser og behandlig. Jeg kunne høre hva han sa og stille spørsmål fordi barna var rolige! Deilig!! ( han er også ganske en ganske tiltrekkende mann, i motsetning til min fastlege som er en eldre dame... ) Er dette nok "grunnlag" for å skifte lege? Må jeg søke?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Du kan bytte fastlege max 2 ganger pr år. Trenger ikke å oppgi grunn. Gjør det på fastlege.no, synes jeg å huske. Google fastlege.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Må ikke søke nei, bare bytte på nav.no, der finner du link, kan skifte to gangr i året, ingen som spør om årsak!! Ellers kan du ringe fastlegetelefonen som fikser for deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå