Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Noen her ute som har blitt sykemeldt i fedrekvoten? Hva sa nav? Hva måtte du gjøre og fikk du sykepenger? Jeg har no blitt sykemeldt i fedrekvoten men skal ha 6 uker til etter han er ferdig. Jeg er sykemeldt pga store ryggplager i vente på ny mr og time hos rygg poliklinikk. No har nav skrevet brev til meg om at de må ha en bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg skulle begynt i arbeid igjen den datoen eg ble sykemeldt. Saken er at jeg har ikke avtalt med arbeidsgiver at jeg skulle i jobb igjen for jeg visste at det kom til å bli lagt en sykemelding i bordet siden vi tok ut permisjonen til far litt tidligere enn planlagt pga meg. Så no får jeg beskjed om at jeg ikke har krav på sykepenger pluss at jeg får svar fra arbeidsgiver at han dersverre ikke har bruk for meg pga økonomiske årsaker og div og kan derfor ikke skrive noe bekreftelse på at jeg taper inntekt. Noen som vet hva jeg bør gjøre/si videre no? Syntes det er rart at arbeidsløse kan få sykepenger etter endt permisjon men ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Det er forståelig at NAV ikke vil utbetale deg penger når du ikke har gjort en avtale med arbeidsgiver om å arbeide i nevnte periode og ikke får en bekreftelse fra arbeidsgiver. Du kan ikke bare lage egne regler om når du skal jobbe eller ikke etter hva som passer for deg. Det er et system som blir umulig å forholde seg til for NAV og arbeidsgiver. Arbeidsgiver skal betale de to første ukene av sykemeldingen, og det er klart de ikke er villig til det når du ikke har gjort avtale om jobb. Jeg var sykemeldt hele pappapermisjonen og fikk utbetalt full lønn i sykepenger. Om pappa er i permisjon eller ikke er ikke avhengig av om du får sykepenger, men at du har en ryddig avtale med arbeidsgiver. Permisjonstidspunkt skal være avtalt med NAV og arbeidsgiver før man går ut i permisjon.
bitthen Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Du har ikke rett på sykepenger når du ikke har noe arbeid å være syk fra. Sånn er det, ingenting du kan gjøre med det. Hadde du gjort avtale om at du skulle arbeide i perioden far hadde perm, hadde du seff hatt det. Dette er i grunnen gangske logisk. Det er ingen ting du kan gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå