Gå til innhold

Ang termin dato....Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke ro i sjela før jm/lege kan skrive på skjemaet når terminen er..

Ingen som blir enige :S

Mens termin er 2Juli.

Ordinær UL er 4Juli.. Men jm skrev ikke termin dato`n skrev bare 19+6 (som jeg var da)

Etter ordinær UL så er jeg akk 25uker i dag..

Men....Jm jeg går til her kom IKKE frem til det som jm på sykehuset gjorde :/

Kan evt 3D ultralyd finne termin dato`n??? el blir det helt feil??

Skal på Lysaker om ca 4uker da er jeg 29uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet, er jeg helt treig eller? :) Det er da bare 2 dager mellom datoene (mens termin og UL termin), og da spiller det vel ingen rolle hvilken dato som står på skjemaet?

Skrevet

sant nok.. men hvorfor er det ingen som kommer frem til samme dato da??

jeg går ut i fra ordinær ul som ble 4juli..

men det får ikke jm jeg går til hu får den 2juli..

og hvorfor kan de ikke bare skrive riktig termin dato på skjemaet?

Skrevet

Nå er ikke ul en 100% nøyaktig bestemmelse av termin heller.

Det er et slingringsmonn på hele +/- 14 dager om jeg ikke husker helt feil. Så at dine to terminer spriker med kun 2 dager er jo veldig positivt syns jeg! Og ikke noe å være så frustert for. Barnet kan finne på å komme noen uker før det, eller etter det.

Og det kan man uansett ikke skrive på noe skjema :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

4 juli som er satt på ordinær UL er den riktige datoen som du skal forholde deg til.

Hun har sikkert skrevet den datoen på det skjemaet du fikk med fra denne ordinære UL. Det er bare å skrive den samme på helseskjemaet :)

Skrevet

står fortsatt bare 2juli der på kortet.. jm jeg går til ville ikke forandre på det for hu mente 2juli var riktig.. og ordinær ul feil,siden hu ikke kom til samme dato..

Men som sies,de kommer skjelden til termindatoen ja..

Skrevet

men viosst ikke jeg har missforstått totalt så er det jo det ul jordmoren sier som "stemmer"? Så visst hun sier 4 juli så er det jo det du skal følge. Og det stemmer med at du er 25 uker i dag for jeg har termin 18 juli ifølge ul og er akkurat 23 uker i dag:)

Skrevet

Man skal forholde seg til terminen som blir satt ved ordinær UL, i uke 17-20, da fosteren har vokst gjennomsnittlig likt i denne perioden.

At din vanlige jordmor ikke vil forholde seg til dette, fordi Snurra sier noe annet er jo bare tull..

Min termin ble også satt tilbake 2 dager.. noe som er en ren bagatell..

Hadde det vert 2 UKER forskjell på teminene så skulle jeg vert enig.. men jeg hadde nok forholdt meg til at teminen var 4 juli.

Skrevet

men kjære deg da HI..Er dette noe å henge seg så opp i da??

Gjør det enkelt da og si 3.juli, hvis det er så viktig for deg.Da er du midt i mellom de 2 terminene dine, og du kan puste ut og bekymre deg for litt mer viktige ting i denne verden..jizzzez...

Skrevet

viktig er det ikke for meg for jeg går ut i fra ordinær UL jeg 4juli.. ikke noe prob med og ha blitt satt tilbake noen dager el...

ikke det jeg mener her..

synes bare det er rart at ikke jm på ordinær ul skrev opp termin datoen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...