Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si hvor mye av hver str 50 og 56 man bør ha? Hvor mange bodyer, pysjamaser, bukser og sparkebukser f.eks? Har begynt å handle endel for å fordele det litt økonomisk... Har termin 1.juni. Tar imot alle tips og råd om hva man bør og ikke bør kjøpe :)

Hilsen førstegangs :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har termin 1 juni, er det nok ikke mye ulltøy du trenger ;)

Venter in første så snart, så jeg kan desverre ikke snakke av erfaring.

Kjøpte noe brukte klær av en jente og hun anbefalte å ikke kjøpe så velig mye. Man får gjerne en del i fødselsgaver, og pass på å bytte det man ikke trenger.

Jeg har ikke s veldig mye i de små størrelsene. Litt ullbodyer og sparkebukser, Har strikket en del.

Er veldig usikker selv på hvor mye klær det kommer til å gå i.

men tror ikke du bør kjøpe så mye i str 50. Ofte er jo barna litt over 50 cm når de blir født, så da kan jo str 50 fort bli lite.

Skrevet

Jeg har nok alt for mye, men har ca 10 av hver. Litt færre av strømpebukser og bukser. Kjøpt en del selv, og så var det visst noen andre som gjorde det også ;o)

Med førstemann hadde vi også mer enn nok. Brukte str 50 i 2-3 uker. Hun var 52 cm lang og neste 4 kg.

Du kan jo ha et lite lager av 50, og heller supplere hvis det blir for lite. Trenger nok mye mer av 56 enn 50 i alle fall :)

Skrevet

Hadde nesten ikke et eneste plagg i str 50, men bretta opp dersom det trengtes på plagg i 56, og syntes det fungerte helt fint. Det finnes jo endel lister over hva man trenger, men iallefall 7-8 bodyer, like mange strømpebukser, 4-5 bukser, noen sparkebukser, en litt tykkere jakke til utebruk og bilturer, noen tynnere innejakker (genser er håpløst å tre over de små hodene i starten, to tynne luer, diverse sokker i bomull og ull, helseteppe... Omslagsbodyer anbefales, for de slipper du å tre over hodet. Bukser uten fot varer lenger enn bukser med fot, og kan brettes opp. Og en får også veldig mye tøy, så en trenger ikke å ha veldig mye av alt helt fra starten. Etterhvert finner en jo også ut litt av hva babyen trenger, dersom babyen gulper mye går det mye mer klær enn om han ikke gjør det, og dersom det er varm sommer går det mye mindre klær,,

Skrevet

jeg har en hel haug etter foriige jenta og vet ikke hvor mye av det jeg kommer til å bruke... men jeg syntes det er greit å ha en del så slipper man å bo ved dien av vaskemaskina, fort å få melkesøl og bleiesøl på klærene.... sist var jenta mi 3572g og 49 cm lang...brukte str 50 en mnd ca....

Skrevet

Jeg har bare 3-4 bodyer, et par bukser uten fot og en sparkebukse i str 50, har omtrent det samme i str 56 + en del sokker da. Kom på nå at jeg har ikke en eneste strømpebukse eller lue *rødme*..skulle ikke tro dette var nr 2..må nok ut å handle litt mer ja. :-) Skal også finne fram noen heldrakter/pysjamaser i str 50/56 i ull som jeg hadde til første, brukte mye av det i starten..

Skrevet

Jeg har kjøpt et par bodyer i strl 50, 5-6 i strl 56 (alle med omslag), kanskje 6 sparkebukser i strl 56, noen pysjer, sokker, utedress, et par tynne og et par tykkere luer. Har ikke kjøpt strømpebukser - tror ikke vi får bruk for det nå, om vi skal ut har hun på utedress og ligger i pose eller teppe.

Hadde ikke mer da vi ventet første, man får MYE mer klær i gave enn du tror, ellers er det jo gøy å gå å kjøpe litt når de har kommet... Da ser man etterhvert hva man mangler og hva som faktisk er praktisk å ha på den lille kroppen.

Forresten - ullsokker (strikke sokker) med knyting er nesten et must. Så lenge de holder varmen på de små fotene sine er resten av kroppen varm, og vanlige sokker uten knyting bare sklir av..

Skrevet

Ser du har fått flere gode svar. Jeg kan jo dele hva jeg har kjøpt, men er selv førstegangs - så jeg må si jeg er usikker selv. I str 50 har jeg ikke så mye, men har kjøpt 4 bodyer, 1 hentesett (bukse og jakke) og en annen hel dress med bukse og jakke i velur. I tillegg har jeg et par strømpebukser i 50/56 og to luer. Har også en utedress i 50.

I 56 har jeg en god del mer. 8 bodyer, 2 hele drakter med jakke/bukse, 4 bukser, 2 gensre, 4 pysjer, sokker, luer, utedress ++. Regner med jeg får litt klær i denne str også, så foreløpig tror jeg det holder. Kan supplere litt hvis det trengs etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...