Gå til innhold

Dere som bor i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Oslo bor dere, og er dere fornøyde med stedet?

Kan gjerne nevne positive og negative sider ved stedet dere bor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på Lambertseter og elsker det! Snart får vi nytt kjøpesenter også, åpner i september. Da får vi vinmonopol, H&M og mange andre butikker. Da blir det enda bedre, alt i nærheten.

Vi har mye grøntareal og raskt til sentrum med banen.

Skrevet

akkurat flytta fra Ammerud pga altfor mange utlendinger. Orker ikke la ungen min gå i en klasse der hun er eneste hvite...

Skrevet

Bor på Veitvet, Groruddalen. Trives egentlig godt, men vi bor trangt og uten hage, så med unger synes jeg det er slitsomt. Fordelene her er at det er 2 min til t-banen, 2 min til butikk, apotek, helsestasjon, lege, kort vei til Linderud senter, 15 min med banen til sentrum, 2-300 meter til barneskolen. Veletablert borettslag. Billigere barnehage for 4-5 åringer pga Groruddalssatsingen, 1000 kr mindre i måneden tror jeg

Ulempene er at det er altfor mange folk her, ikke hage (men stoooort grøntareal rett utenfor altså), ser ikke så pent ut her.

Vi flytter herfra snart, til stort hus med hage på et lite sted et par timer fra Oslo.

Skrevet

Hehe, jeg har bodd alle stedene dere nevner i tråden :)

HI

Skrevet

Er det 1000 kr billigere i måneden i bydel Bjerke også altså? Trodde det bare gjaldt bydel Grorug jeg. Det er der sønnen min har barnehageplass, men håper han får i bydel Bjerke til hovedopptaket.

Skrevet

Gjelder i bydel Bjerke også:)

Skrevet

Kjelsås! Superfint område, barnevennlig, marka rett utenfor døra, og buss, trikk og tog like i nærheten, badeplass om sommeren, egentlig helt perfekt! Det eneste negative er at det er dyrt å bo her.

Skrevet

Vi bor på Valle Hovin ligger nord i bydel gamle Oslo.

Stille og rolig område, veldig sentralt.

21 bussen går rett utenfor døren, og kjører gjennom halve byen, grünerløkka, bislett, frogner, aker brygge. Kort vei til t-banen som tar 7 min til sentrum. 30min å gå til sentrum. Kort vei til Østmarka.

Kort vei til flybuss. 10-15 min å gå til Tøyenbadet.

Eneste minus er at det er litt lite rekkehus, store leiligheter her(større enn 3-roms)

Fine hus på Grønvold hageby og lille tøyen hageby.

Skrevet

Tonsenhagen- og jeg elsker dette området!!! Her er det stille, grønt og pent- rett ved marka og utenfor alle større trafikkårer men innenfor bomringen. Det unike med dette området er at i tillegg til å ligge like v marka, er det veldig nærme sentrum også. Hvis man skal ha marka like nærme på øst- el vestkanten har man gjerne en halvtime inn til sentrum! Det veide enormt tungt for oss da vi skulle kjøpe, da vi begge jobber nærme sentrum (kjører på jobb på under 10 min).

Vi har i tilllegg slalombakke noen minutters gange hjemmefra (Grefsenkleiva), skøytebane (lokal, på fotballbanen her oppe), nærbutikk og badedam på sommeren. Stort sett barnefamilier ogpensjonister som bor her (generasjonsskifte). Rolig og grønt, som en egen liten grend i byen. Vi trenger større bolig nå men nekter å forlate dette området selv om større boliger er dyre her, er bare så midt i blinken for barn å vokse opp her:) Anbefales!!! ;)

Skrevet

17.554 igjen her: det eneste negative jeg kan komme på er prisnivået på boliger her. 3-roms får man for 1.8-2.3 mens 4-roms ligger på opp til 3.4 og rekkehus fra 3.9 og oppover (de fleste går for over 4, opp til 4.5).

Skolen er forresten også veldig bra!!

Skrevet

Vi bor på Frogner! Her er det fantastisk koselig. Frogner er sentralt, men likevel er svært rolig sted, med Frognerparken i umiddelbar nærhet. Det er lite kriminalitet, hyggelige mennesker, men vi har dog slitt noe med takras i det siste.

Frogner er ganske dyrt, men det er hvert det:)

Skrevet

Tåsen og jeg elsker det. Landlig, men kort vei til både byen og nordmarka. Bra skoler, bra folk, men ganske dyrt. Halvpart av to-mannsbolig fra 6-7 mill, enebolig fra 8-9 mill og oppover. Men slik er prisnivået rundt her (Ullevål, Berg, Nordberg, Blindern).

Skrevet

Jeg bor på Ammerud,og er veldig fornøyd.Synes det er et stille og rolig område,kort vei til marka,samtidig med at vi har alt vi trenger i gå-avstand.det ser kanskje ikke så veldig pent ut overalt her,men det er mindre viktig.jeg ser heller ikke på det at det er mange innvandrere her som et problem,men er enig i at det kan by på utfordringer.Ser det heller som at det er mange spennende kulturer som har mye å by på:)

Skrevet

Bor på kalbakken men skal flytte før guttungen begynner på skole. Han skal få slippe å være en minoritet i eget land...

Skrevet

Vi bor akkurat nå på Brobekk, men for at barna våre skal slippe å gå på Linderud skole, så flytter vi til Årvoll i slutten av året : )

Skrevet

21.06 igjen. Flytter til Årvoll men kommer til å sokne til Tonsenhagen skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...