Gå til innhold

Jeg er livredd for å bli gravid igjen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det plager meg så masse å tenke på dette at jeg ikke greier å gå ut med menn. Tør ikke ha sex med dem i frykt for å bli gravid selv om jeg går på pillen og bruker kondom. Det er helt pyton, vanligvis elsker jeg å ha sex. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du redd for å bli gravid?

Har du hatt noen tøffe opplevelser i forbindelse med svangerskap eller fødsel bør du vurdere å snakke med en psykolog.

Hvis du er redd for å få et barn uten å være i et etablert forhold så er det kanskje like greit at du er avholdende, eventuelt har andre former for sex som ikke involverer penetrering.

Skrevet

Samme her.. Rett og slett fordi vi ikke har råd til å få flere barn akkurat nå. Bor i treroms leilighet med ett fellesbarn og et som er hans som vi har annenhver helg. Lite penger har vi og, og det hjelper ikke at jeg blegraid på pillen da jeg ble gravid..

Skrevet

Jeg hadde et pyton svangerskap med det barnet jeg har, det var ikke planlag og jeg var ikke sammen med bf. Alt var bare grusomt, og jeg hatet gravidfølelsen. NÅ elsker jeg ungen min, men jeg vet ikke. Har gått til pykolog og helsesøstre og det om er for å prate, men det blir liksom aldri bedre...

Jeg vet muligheten for sterilisering, men jeg føler jeg er så ung enda, under 30.

HI

Skrevet

kjære HI jeg har det på samme måte, og jeg er i et ekteskap! i tilegg har det gjort vondt de få gangene jeg har tørt å ha sex etter fødselen...

har heldigvis en tålmodig ektemann så jeg satser på at jeg kommer over det...men er lite gøy

Skrevet

Har du prøvd spiral HI?

Er du så redd så må jo det være en løsning, den skal jo være inne i 5 år.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med legen min... Når du bruker p-piller OG kondom burde du være ganske trygg, og når du likevel er livredd for å bli gravid, tror jeg du burde snakke med noen. Du har tydeligvis endel traumer relatert til graviditet bak deg, og det er endel ting her i livet det ikke nødvendigvis er meningen man skal klare å bearbeide alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...