Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga styrtfødsel forrige gang har jeg vært så engstelig for at fødselen skal skje hjemme denne gangen. Jormor ringte sykehuset i dag for å be om måling av livmortappen for evt å roe meg ned i forhold til dette, men de satte seg helt på bakbeina og nektet å undersøke meg uansett hvor mye jordmor argumenterte for dette...

Etter gårdagens oppslag i avisen om hun som døde på Bærum pga svangerskapsforgiftninger og diverse andre problemer der, kjenner jeg at jeg er litt usikker og skeptisk til å føde der... Noen andre som skal dit i nærmeste fremtid som føler det samme??? Må vel legge til at jeg er i uke 36 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne velge mellom Bærum og Drammen og valgte Drammen nettopp pga slike episoder som du nevner her.. Det er mange av de.

Skrevet

Jeg skal også føde der! Kjenner jeg blir litt skeptisk...gruer meg masse til fødselen og det siste jeg trenger da er jordmødre som er avvisende..

Skrevet

Jeg skal føde der, forhåpentligvis en av de kommende dagene, og jeg har kun positive opplevelser. Fått tett og god oppfølging. Føler meg helt trygg på å skulle føde der.

Skrevet

Hei jenter. Vi bare si at jeg at fødte der 16 dager på overtid i oktober, og har bare gode opplevelser. Følte meg veldig godt ivaretatt på overtid, og de på fødem var helt fantastiske :) Jeg søkte opprinnelig Ullevål, men fikk avslag der og ble kjempeskeptisk, men som sagt, helt uten grunn for min del.

Skjønner det ikke er noen god følelse og føle seg avist, men kan jeg spørre hvorfor ikke din egen jm kunne sjekke det?

Masse lykke til :)

Skrevet

Jeg fødte på Bærum i 2007 og var kjempefornøyd da, så jeg har bare positive opplevelser selv, er bare alt rotet deres den siste tiden som har gjort meg skeptisk.

Jm ville ikke sjekke i dag for hun mente at dersom hun begynte å kjenne på livmortappen kunne det stimulere til for tidlig fødsel... Henvisningen til sykehuset gjalt ultralyd, men det fikk jeg jo ikke...

Skrevet

Kjipt at du har hatt en slik opplevelse, men jeg har bare hørt positivt om sykehuset - og var selv der tidligere denne uken for sjekk av fosterleie (antatt seteleie). Ble godt tatt imot (det viste seg at jenta ligger med hodet ned) og de ønsket meg velkommen tilbake når fødselen starter..

Jeg har termin 15.april. Kanskje vi sees? Lykke til iallefall - det går nok fint :-))

Skrevet

Jeg fødte på Bærum sykehus 7 februar og er kjempe fornøyd! Supre jordmødre som tok godt vare på oss;)

"Dumme" ting skjer jo desverre, men tror det skjer på alle sykehus....

Lykke til med fødsler! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...