Noregsgard Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Helsekortet mitt er rett og slett helt ødelagt etter at valpen min fikk tak i det :/ De scannet det inn på pc'en hos legen, så det er ikke noe problem å få nytt, men jeg skal på ultralyd på mandag så jeg får ikke tak i det før den tid. Er det veldig, veldig viktig å ha det med på ultralyd? Noen fortalte meg at de fyller inn eget skjema på ultalyd og at det ikke er veldig krise å ikke ha det med, men jeg er livredd de kommer til å avlyse hele timen :S Viss de ikke fyller inn eget skjema og det er nødvendig å skrive det ned på helsekortet. Noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Jeg hadde glemt mitt helsekort hjemme, men det var ikke noe problem. Fikk med en utskrift og så fylte fastlegen det inn på helsekortet på neste legetime
brooklyn Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Du får et eget skjema på UL. Det eneste de fører på det andre skjemaet ditt er evt korrigert termin, men det kan du forsåvidt gjøre selv i ettertid. De avlyser ikke timen selv om du ikke har med kort. Lykke til!
Mortilbarn Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Det eneste hun gjorde med mitt helsekort(tror jeg) var å rette opp termindato..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 I tillegg til å føre på riktig termin, så ser de på helsekortet, i tilfelle det finnes opplysninger der som er viktig å vite (som ikke kom frem på søknaden om ul og fødeplsas på sykehuset). Hender f.eks det står en liten kommentar om en sykdom, arvelige sykdommer eller medisinbruk. De fleste oppegående folk klarer jo stort sett å formidle dette uansett. Det går helt fint uten helsekort, de stryker ikke ultralydtimen om du ikke har det med. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå