Frkhaugen Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Hei Har nå begynt så smått å vakse klær og sengetøy etc, men hører noen sier at sengetøyet bør vaskes to ganger, hva gjør dere`??
Erle79 Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Jeg vasker det bare én gang. Babyen har jo pyjamas på hele kroppen, og under hodet legger jeg uansett en "gulpeklut", så ikke mye hudkontakt mellom babyhud og sengetøy her i gården...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 jeg har vasket det bare en gang...
Mortilbarn Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Jeg også, men vasket tisselakenet to ganger siden det sto på pakken
Erle79 Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Men tisselakenet ligger jo under det vanlige lakenet og i tillegg har babyen pyjamas på! Ja ja, det er vel bedre å vaske for mye enn for lite...
doble<3<3 Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 kanskje må man vaske det to ganger for at det skal få full oppsugingseffekt? slik som med håndklær av og til..
Chisme Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Det man har fra før behøver man bare å vaske en gang, men står gjerne på pakninga på tisselakenet og vanlig laken og sånn at du skal vaske det 2 ganger for å fjerne eventuelle overflødige kjemikalierester. Godt mulig at dette er kjemikalierester som kan pustes inn, og i så tilfelle så er jo ikke det noe bra for baby selv om man har noe over som er vaska...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå