Gå til innhold

Jentehelg-serveringsforslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere alle hjelpsomme jenter:-)

Far og unger skal rømme huset til helgen, jeg skal ha 8 jentevenner som skal være hos meg i hele neste helg. Gleder meg utrolig til det!!Har flyttet fra hjembyen min så det er kjempestas når de gamle vennene mine kommer.

Har utrolig lyst til å varte dem skikkelig opp. Noen som har noen forslag til hva jeg kan lage av middager? Jeg er helt ok til å lage mat generelt. Gryterett er kjedelig..

Lurte på å lage et lite koldtbord da, med

- roastbiff

- remulade, sylteagurk, rødløk

- kyllingklubber

- lun potetsalat

- hjemmelaget potetsalat

- rundstykker

-salat

- eggerøre

Er dette alright?? Noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koldtbordet ditt hørtes da mye mer kjedelig ut enn en god gryterett!

Skrevet

Litt kjedelig kanskje....

Skrevet

Hi igjen;-)

Jo -også kom jeg på..lurte på om jeg skulle overraske dem med noe..liten pakke hver kanskje..Hjelp meg a jenter;-)

Skrevet

Koldtbord til sen frokost / lunsj er helt ok, men ikke som middag på en jente-helg.

Ville heller satset på en god gryterett med hjemlagde rundstykker og salat til. En god lasagne, suppe eller noe lignende

Skrevet

Pfff, koldtbord er da ikke kjedelig!

Men hva med å også ha:

Karbonader

Reker

kyllingsalat

En knallgod kyllingsalat som jeg og mine venninner er glad i:

* pastaskruer

* kyllingbiter evt skinke

* paprika

* purreløk

* agurk

* ostebiter

* halv eller hel boks rømme blandet med halv eller hel pakke med majones (alt etter hvor mye salat du lager). Dette blandes inn i salaten. Kjempegodt med kvitløksbaguetter til!

Høres nok ikke så sunt ut, men det er VELDIG godt!:) Dessuten så kan du bestemme mengde av rømme og majones selv, og det går sikkert bra å bytte ut rømmen med kesam.

Skrevet

Koldtbord er kanskje litt kjedelig?

Hva med å lage tapas litt basert på noe av det du har ramset opp?

Ta bort roastbiffen og eggerøra og hjemmelaget potetsalat.

Tilføy:

- kjøttboller i en god og litt sterk tomatsaus

- scampi

- spekeskinke, melon, ost

- små kyllingspyd

- aioli, oliven

- lefseruller med røkelaks og snøfrisk

Dette er kjempegod kosemat som dere kan nyte over mange timer, drikke masse vin og la skravla gå ;-)

Skrevet

Hva med en bitteliten ting til hver som minner deg om noe dere har gjort sammen? Får jo frem gode minner i tillegg til at det kan blir ganske morsomt;) Er vel egentlig en vanlig lek i utdrikkningslag, men jeg kommer ikke på noe bedre i farten;)

Forresten, hva med å kjøre en pakkelek da? Det er også morsomt! Be venninnene dine om å kjøpe 3-4 tullepakker hver, men ikke noe dyrt. Deretter setter dere dere ned rund et bord, og triller terning. Man triller en gang hver og får en 6'er får man velge seg en pakke på bordet. Slik holder man på til det ikke er flere pakker igjen. Deretter fortsetter man å trille terning, men nå kan man ta pakker hos hverandre dersom man får en 6'er (men ikke hos de som bare har en pakke). Det er ganske morsomt, selv om det kanskje ikke høres så morsomt ut!;) Før man starter leken så er det også viktig at man setter på alarm mobilen som varsler når det har gått f.eks. en time. Da er leken over og man får de pakkene man da sitter med. Viktig at ingen vet hvor lang tid det har gått:)

Uansett, ha en fin jentehelgen!:):)

Skrevet

Rødvinsgryte med hjemmelaget potetmos til..

Det beste jeg har smakt:)

Skrevet

tja, hadde no faktisk valgt tacos en kveld jeg da. med rødvin til :) Og hvis de skal være der til en middag til, så hadde jeg gått for en gryterett. hjemmelaga deilig gryterett med noe digg oppi :)

Og så hadde jeg kjøpt noen flaxlodd og lagt under fatene deres/eller på nattbordene som en liten surprise.

Og etter middagene hadde jeg servert irish coffee, bayles eller noe digg.

Og har du tilgang til bowling eller noe så er det jo gøy å finne på noe på dagen også. Lunsj på en restaurant..

Nei vet ikke jeg. Men det hørtes gøy ut.

koldtbord høres jo helt suverent ut også. kan godt gå for det :)

Skrevet

Enig med deg Annie 15:18, den pakkeleken er veldig morsom!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...