Gå til innhold

vanlig 1. terminsbekymring..


EllaMaria

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+0 på vei, og har de "vanlige" symptomene - ømme bryster, kaster gjerne opp om morgenen (og noen ganger om kvelden), er trøtt og sliten og fryser stadig. Men nå de siste dagene synes jeg at symptomene har begynt å bli litt "svakere". Jeg har ikke hatt noe vondt, ingen blødninger eller noe, men jeg er allikevel litt bekymret - hvis fosteret har dødd, merker jeg det da? En bekjent var til ultralyd da hun nærmet seg uke 12, og da var det ingen tegn til liv og hun måtte fjerne det som var der. Hun ble heldigvis gravid igjen rett etterpå. :)

 

Jeg har tenkt å ta tidlig ultralyd neste uke, men vil så gjerne høre fra noen om dette er normalt..

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at du er så heldig at de vanlige symptomene begynner å slippe taket og du er på vei over i 2 trimester som er den beste delen av svangerskapet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror alt du beskriver der er veldig normalt. Jeg er selv ca 9 uker på vei nå, og hadde mange symptomer de første ukene. Kvalme med oppkast nesten hver morgen, veldig ømme bryster, og var utrolig kveldstrøtt.

Etter hvert gikk symptomene over, og alt føltes anderledes.. Jeg var på tidlig UL i forrige uke, og det lille babyhjertet banket helt perfekt. Jeg kunne se hode, og fire "knopper" som skal bli armer og ben, og fikk høre at alt var som det skulle.

 

Jeg vet ikke om man kan merke at et foster ikke lever, men det var betryggende å vite at det kan leve uten at man trenger å kjenne noe som helst på kroppen.

Håper dette var til litt hjelp :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har akkuratt samme "problem" som deg. Jeg er 10+2 i dag (hører egentlig til på novemberklubben), og de siste 2 dagene har symptomene vært merkbart svakere...

Er ganske nervøs fordi jeg hadde en MA i fjor høst. den ble ikke oppdaget før i uke 15 selv om det hadde skjedd før uke 6 sannsynligvis :(

 

Men når det er sagt så er det nok vanlig at man begynner å bli mindre kvalm omtrent på denne tiden tror jeg :)

jeg skall på UL om 1,5 uke og er ganske nervøs kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...