Gå til innhold

Noen med erfaring på SF mål under normalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de 2 siste kontrollene ligget under normalen.. Var hos jordmor i går og hun så på helsekortet og kommenterte at forrige måling var under normalen, men at det kunne ha med at den som tok den målingen målte feile eller annerledes (fastlegen), men da hun selv tok og målte fikk hun også et lavt mål.. Jeg er 28+2 i dag og hadde mål på 22cm.. Hun ville at jeg skulle ta en ny ultralyd på sykehuset for å se at babyen vokser som den skal.. Huff blir jo litt nervøs da. Fikk time til føde pol førstkommende tirsdag. Jordmor har beordret meg til å ligge flatt 1t x 2 pr dag for å gi morkaken god blodgjennomstrømming.

Ble også bedt om å kartlegge spark og bevegelsesmønster og skal kontakte føden hvis jeg merker avvik.. Blir en laaang helg.

Noen andre med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??? Hmmm...

Skrevet

Dytt...lurer også litt på dette.

Skrevet

Hei på du :)

jeg har hatt akkurat samme erfaring som deg for noen uker tilbake. I uke 28 ble SF målet målt til 22 cm. Legen sendte meg da inn på sykehuset uka etter for vekst kontroll. Når jordmor målte på sykehuset hadde jeg pludselig et mål på 28 cm som er akkurat på den røde streken i helsekortet :) Jordmor pratet om at legen tydeligvis ikke hadde målt der som babyen ligger. prinsessa vår lå mer mot høyre og dermed måtte en måle til høyre. hun sa også at det var vanlig at legene bare målte rett opp, om du forstår :) så babyen var nå stor nok :)

men hun målte også blodgjennomstrømningene fra morkaka og in til babyen. den var ikke den beste og dermed blir det ny kontroll neste fredag.

jeg krysser fingrene for at det kun er jordmor som har målt "feil" hos deg. de sier jo også at barna vokser i rykk og napp, så mest sansynlig går dette bra :)

Skrevet

Takk for tilbakemelding girl25:)

Jordmor snakket om at det kunne hende livmoren lå mer mot høyre side på meg også, men hun kunne ikke si det for sikkert så ønsket å sende meg på ul. Betryggende at hun tar det på alvor.. Hun kunne jo bedt meg om å komme tilbake til henne for ny måling neste uke og deretter sendt meg på ul hvis det fortsatt var avvik.

Vi har så langt ganske like tilfeller.. får håpe at din neste kontroll viser at blodgjennomstrømmingen i morkaken er bedre.. Du får holde oss oppdatert da! Er veldig spent på hva min kontroll viser. Håper veldig på at min livmor ligger mer til høyre (kjenner mesteparten av bevegelsene/sparkene på den siden) og at morkaken får tilført den lille nok blod:)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...