Gå til innhold

Blir tidligere aborter nevnt på undersøkelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to tidligere aborter fra et tidligere forhold. Ikke noe jeg er stolt over, men min nåværende kjæreste vet ingenting om dette. Han ser helst at jeg ikke snakker om min ex, så dette er så og sei hans valg.

Men på graviditetskortet står det at jeg har to tidlegere aborter, og jeg skal på UL 23. mars. Da skal så klart min kjære være med.

Det jeg er redd for er at jordmora skal nevne noe om dette? For min del har det ikke så mye å si, men jeg tror dette er noe min kjære ikke vil vite noe om..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke blitt nevnt på mine undersøkelser, om jeg ikke har tatt det opp selv.

Var til ultralyd nå og det eneste som ble tatt opp, var mine tidligere fødsel.

Skrevet

Vanskelig å svare på,m en da synes jeg du skal ringe dit du skal på UL og fortelle at du ikk eønsker at de tidligere abortene blir tatt opp foran din samboer. De har forståelse for det.

Skrevet

Det ble nevnt da jeg var på ul på sykehuset, og da jeg var på privat ul. Skjønner ikke hvorfor de må ta opp det, er ikke noe jeg ønsker å snakke om eller bli minnet på hvertfall.

Skrevet

Har blitt spurt om dette i alle mine svangerskap. Både ved første kontroll og ved UL. Tror det er ganske vanlig. Ta en tlf til sykehuset og be om at dette ikke nevnes hverken under UL eller i etterkant av fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...