Gå til innhold

Igjen om Elisabeth som døde av svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg var gravid første gang hadde jeg i uke 41 et blodtrykk på 190/130, jordmor mistenkte begynnende svangerskapsforgiftning (legen avviste dette), men jeg hadde ødem 1++ og bare spor etter protein. Jeg ser på saken at Elisabeth hadde 197/97, og kjenner jeg blir litt varm. Kankskje legen min også burde ha gjort noe i mitt tilfelle? Han er pensjonert nå....I mitt tilfelle gikk alt fint, fødte 9 dager på overtid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en bekjent som gjentatte ganger under svangerskapet klaget til legen sin over smerter i beinet. Hun ble ikke tatt alvorlig, fikk blodpropp og døde.

Helt tragisk. Dette skjedde for sikkert 10 år siden nå, familien orket ikke gå videre med saken selv om de følte de burde.

Skrevet

Ei som familien kjenner, hun hadde tydeligvis svangerskapsforgiftning og gikk over tiden, hun stod en morgen på badet og falt om pga hjerneblødning, er nå lam og ligger på sykehjem. Klarer ikke snakke, spise eller noen ting.

Skrevet

Jeg hadde også begynnende sv.forgiftning, lå på observasjonsposten på ullevål, hadde 2 i ødemer og høyt bt.

Ellers i kjempe fin form, 5 dager på overtid var trykket 170/110 og da ble jeg satt igang "mot min vilje" ville egentlig la det skje naturlig, men det var uaktuelt. Fikk også epidural med en gang fordi de ikke ville risikere å la bt bli høyere...

Skrevet

Jeg hadde 160\120, med fullt utslag på det ene og det andre, leververdiene mine er nå etter 10 år fortsatt ikke gode. Jeg lå inne på overtid og ble ikke igangsatt før ting begynnte å bli alvorlig. Men jeg fikk kjeft så det holdt da!

Men jeg hadde i fjor (ikke gravid) Et blodtrykk på 250\140 uten at de reagerte nevneverdig så blodtrykk i seg selv uten det andre er vel ikke alltid så farlig.

Tror man bør følge med ganske nøye selv og ikke nøle med å oppsøke andre leger om man mener noe er galt.

Skrevet

Så lenge du "bare" har høyt blodtrykk er det ikke svangerskapforgiftning me mindre du ahr utslag på leverprøvene. Regner med de tok blodprøver, tok sparkeprøve og sjekket utin + ødemer på deg i tillegg til blodtrykket?

Så lenge alt annet er fint og blodtrykket følges opp, gjorde legen sikkert det han skulle. det de evt kan gjøre er jo å medisinere deg for blodtrykket, men de vil de ofte i det lengste unngå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...