Gå til innhold

Trenger hjelp ang. trening!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å komme i bedre form. Er litt overvektig, men bryr meg svært lite om det estetiske. Jeg vil bare bli sunn og ha en god helse.

Men.. Kroppen min knepper og knaker omtrent hva enn jeg prøver å gjøre. Det eneste jeg kan gjøre uten å få "svi" for det dagene etterpå, er å gå. Så klart, det er jo bedre enn ingenting! Men det er ikke godt nok når en skal prøve å komme seg litt ned i vekt.

Av styrketrening får jeg muskelsmerter. Jeg blir ikke bare støl, jeg verker! Og er satt ut i dagevis etterpå. (i tillegg til at det knepper i leddene hver eneste repetisjon)

Har prøvd meg på treningssenter, med veiledning. Nr.1. Der jeg var kunne de som jobbet der INGENTING og la bare samme opplegget til alle som kom inn. Nr.2. Jeg har ikke råd til å trene på senter nå. Ikke sjangs.

Jeg har jo fått høre av leger, kiropraktorer o.s.v. at det ikke er bra å kneppe i leddene, at det er noe en skal unngå. Vel..skuldrene, albuene, hoftene, knærne, anklene, nakken, håndledd...alt knepper på meg hvis jeg gjør overdrevne bevegelser. Dette kan så klart komme av dårlig musklatur og sener

Men hva skal jeg gjøre da? Sykkel blir jeg så stiv og støl og verkende i rygg og hofter av, at jeg kan knapt gå i dagevis etterpå. Det er ikke særlig gunstig å bli borte fra jobb fordi jeg har trent!! (Ja, det er så gale. Jeg overdriver ikke. Klarer knapt å sette meg på do for det gjør så vondt. Og igjen, det er ikke vanlig stølhet. Var veldig aktiv tidligere, så vet jo hvordan stølheten føles og hvordan den arter seg.)

Trenger tips!!!!

Som sagt..det eneste jeg kan gjøre daglig er å gå. Det gjør bare godt! (så jeg vet jo at kroppen trenger litt mer fysis stimuli!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen tips eller erfaringer å dele??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...