umpa lumpa Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Nå har jeg vært inne og lest litt på nettet igjen da, og blitt bekymret.. Når babyen sitter i seteleie: hvor stor er sjansen for at det går galt om vannet går? leser at navlestreng kan komme i klem så baby ikke får oksygen.. Kan noen berolige meg??
sommerbarn:-) Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Hei! Hvis babyen ligger i seteleie og vannet går, må du legge deg ned og ringe ambulanse. Det er riktig som du tror, navlestrengen kan komme i klem. Med mitt første barn gikk vannet hjemme og jeg hadde fått beskjed av jordmor at kanskje babyen lå i sete. vi ringte føden, og fikk beskjed om å legge meg rett ned, ikke bevege meg, og så kom amulanse å hentet meg. Heldigvis lå lille frøken riktig, så hun ble født med hodet først. Beklager at jeg ikke beroliget deg. Men som regel går det jo bra, og de fleste babyer ligger riktig vei. Lykke til. Ring jordmor eller føden hvis du er bekymret. Bedre med en telefon for mye:-)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Ikke for å være bedreviter "sommerbarn," må bare korrigere litt: Man skal ringe FØDEN, og ikke til ambulanse hvis vannet går og man har setebaby. Sjansen for å bli avvist av ambulansen er STOR. Derfor er det avdelingen du skal føde ved som rekvirerer ambulanse for deg :-) Da går det fort og greit. Opplevde netopp dette i 2008 og fikk streng beskjed om ikke å ringe ambulanse selv av gynekologen på sykehuset. Viktig også som du sier at man legger seg rett ned med det samme. Selv om det er i butikken, eller ute på gata/veien. Ellers er det som du sier: Svært lite sannsynlig at navlestrengen kommer i klem. Ikke bekymre deg for mye. Det går helt sikkert fint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå