Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har gått gjennom hele svangerksapet alene, bf var veldi negativ og ønsket abort. Jeg valgte beholde og har nå fått en nydelig sønn, bf har kommet på banen igjen litt mer posetiv.. Vi har en god tone, men så kom spm fra nav om vi skulle dele foreldreansvaret. Det sa jeg nei til i første omgang. Skulle ting endres så er det bare å endre det. Men om jeg går med på delt foreldreansvar, hva har jeg krav på da i forhold til nå? Da må vel ikke han betale barnebidrag? Og får jeg utvidet barnetrygd da? Og står jeg fortsatt som alenemor? Litt forvirra her jeg, håper på svar. Takk
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Foreldreansvar har ingenting å gjøre med samvær eller økonomi. Sånn i det hele ville jeg ikke gitt far foreldreansvar fordi det kan skape krangler og problemer senere om dere blir uenig om ting. Jeg har fullt foreldre ansvar (far skrev sin del over på meg.) dette vil si at jeg trenger ikke hans underskrift på papirer som har med barnet å gjøre. Jeg står fritt til å ordne pass, navnebytte og slike ting uten at far har noen med bestemmelserett. Jeg kan også flytte med barna ut av norge uten at han kan lage problemer. (nå er ikke det noen problem for oss samme hva siden far ikke bor i norge selv.) Han betaler selvfølgelig barnebidrag så lenge dere ikke har barnet 50% hver.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg angret vettet av meg for at vi tok delt foreldreansvar. Iallefall siden jeg har en bf som stikker kjepper i hjulene så fort JEG legger noen planer uansett hva det er. Han lager bråk for å lage bråk. Så her tar jeg avgjørelser nå og informerer etterpå at slik ble det FOR barnet sitt skyld.. har ingenting med økonomi eller samvær å gjøre..
zethaline Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Ikke skriv under på delt ansvar. Jeg knegikk BF for delt f.ansvar,men nå kunne jeg ønske at jeg aldri hadde gjort det.Angrer veldig på det,nå er det bare bråk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå