Tabitha Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Det fins noe positivt ved å gå over termindato, og det er at store babyer har bedre sugeevne enn små. Noe som betyr at det er større sjanse for at babyen sover natta igjennom, siden den har tatt til seg mye mat på en effektiv måte. Bare meg som synes at dette er noe positivt?
FrkBomst&Frø Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Og man får selv noen netter og dager ekstra til å sove og samle energi på -så fremt man klarer å slappe av. Tankene surrer sikkert veldig over tida, men det er vel mental forberedelse i det og...
septbaby09 Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Vel, hehe som min som kom 16 dager over, sugde godt han, alltid gjort, men jaggu ikke sovet mer enn max 3 timer sammenhengene ennå, er 5 1/2 mnd hehe... Ikke sov jeg godt på slutten heller... hehe
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Jeg fødte på tirsdag, 10 dager over terminen og da går pappaen rett fra 2 uker pappaperm og over i påskeferie. Bonusuke hjemme!
LivK har født Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Min kom 9 dager over tiden, kjempeflink til å suge, spiste faktisk hver 2. time de første 6 ukene av sitt liv! Døgnet rundt, hehe. Stor og god gutt, som trengte masse mat. Vokste godt også, ja Men syns det var deilig at han var så moden og klar når han kom ut, hadde helt roen, han. Det har han forresten ennå (20 mnd), og det er bra for nå skal han bli storebror hvert øyeblikk!
Monique8 Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Helt klart at det er positivt På den annen siden fødte jeg 15 dager over sist gang, og den jenten krevde amming døgnet rundt i 5-6 mnd. Sov svært lite både på dag og natt. I tillegg så var hun vanskelig å amme de første to mnd pga hun hadde lagt i sanmme stilling så lengde inni magen at det var en skjevhet i hodet som gjorde at det var vondt for henne å ligge på den ene siden. Når det er sagt så har jeg aldri stresset fordi om jeg går over. Ungen kommer når den kommer uansett ) Og jeg har bært de fleste av mine lenge, så er innstilt på å gå langt over.
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Nyter hver ei natt jeg bare våkner av meg selv (og Pia) jeg da, mot den tiden jeg får to som vekker meg om natta. I tillegg til at vi antagelig fortsetter å våkne av div ubehag om nettene av oss selv de første ukene etter fødsel. Som vått bind, pupper som har rent over, harde/vonde/ømme bryst, stiv nakke etter timer med amming om dagen osv. Så får jeg tid til å gjøre alt jeg hadde planer om, men som jeg _enda_ ikke har rukket. Hehe. Men det er strengt tatt bare min egen feil. Føler ejg har goood tid enda jeg. De negative sidene trekker vi vell ikke frem i tråden her? Som at magen er stor og i veien, det er tungt å puste, trim er noe mann drømmer om, en tur ut er dagens store anstrengelse, huset støver ned og kynnerne blir bare mer og mer grusomme for hver dag som går? Næææ. Det er en godt bevart hemmelighet det I dag fikk jeg faktisk høre "hæ, hadde du termin på tirsdag? du ser jo så sprek ut". Hva kunne jeg svare på det da? "æh,øh, jo, takk" ble det vell til
Tabitha Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2010 De negative tingene hører vi om her absolutt hele tida, så vi er godt klar over dem.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Jeg skjønner ihvertfall ikke når folk som bare er i uke 37-38 gjør alt de kan for å få ungen ut- fikk selv jenta mi to uker før termin, og hun var liten og slapp i ukene etter fødselen, ikke noe å trakte etter nei! Ikke sugevillig i det hele tatt, ville bare sove-sove, så ammingen ble et slit og mas uten like, måtte tvinge i henne puppen og kjempe for å holde henne våken gjennom måltidet. Dessuten ble den lave vekta hennes et stadig bekymringsmoment, ikke noe gøy å måtte stresse til helsestasjon for veiing og kontroll hele tida heller:( Nei, denne babyen håper jeg at holder seg inne i magen min litt lenger, for det har de bare godt av!
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Lykkeli&gla-♀08+nyttårsspire♡ jeg har akkurat samme erfaringene som deg fra førstemann. Hun var sulten, men sovnet ved puppen før hun fikk tømt det helt. Da sov hun så godt at hun mistet den beste melken helt. La ikke på seg de første 3mnd`ene og det var et grusomt styr med hs. Hun styrte med vekt, pumping, vekking osv. Hun skrek mye og var mye plaget. Sammenheng? Andremann som kom 8 dager på overtid og var nesten 1kg tyngre fikk det ikke slik hvertfall Men jeg trodde det skulle være som med førstemann og bare ventet, og ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå