Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Venter mitt 2 barn til sommar. Har fra før en gutt på 12 år. Han var en normal gutt til 2 års alderen. Tillig i utviklig og alt krøyp da han 6 mnd og gikk da han var 10 mnd. Men i 2 års aldern fikk han hjerhinnebetnelse. Blei ikke den samme etter det. Da han holt på dø. Ble hjerneskadet er i dag pu. Har en utvikling på ca 6-7 års aldern. Har ingvildet hjelp fra kommunen. Avlasting 1 helg i mnd. Syntes selv at det var alt for litt da barnes far har melt pass. Tok selv konktat med barneværnet. Dem syntes selv at ei helg mnd var forlitte da vi kommer i en ny livstusjon. Min samboar er mye borte pga. jobb. Er fisker. Dem har ingvildet at gutten skal ha avlasting 2 helger i mnd. Ei helg skal barnværnet ha ansvartet for den andre blir gjennom kommunen + at han får 4 timer støttekontakt i uka. Min familie søsken og foreldre + en del venner mener at jeg ikke har gjort det rette. Dem mener at jeg vil få store problemmer med barnværnet i ettertid. Selv mener jeg at det ville blitt veldig vansklig situsjon for min sønn. Håper på svar fra noen som har erfaring eller jobber i barneværnet. Er det ikke slik at barneværnet skal fungere som et støtte tilbud slik at barn ikke får det vansklig. Avlasting helg skal jo være oss den familien som han er oss gjennom kommunen. Støttekontakten er en venn av meg som er uførtrygdet pga nakkesleng. Han ville selv ha en jobb som han klarte og kunne ta vedsiden av trygden og han kjenner gutten min fra før av.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Det høres ut som om barnevernet her har gjort en riktig vurdering av din families behov. Vet ikke helt hva du skal bekymre deg for at skal skje i ettertid, det må du i tilfelle be venner og familie utdype. Jeg ser ikke for meg at du skal få noen form for problemer med barnevernet. Det viktigste er at disse to helgene i mnd, og fire timer hver uke. Gir deg overskudd til å gi barna dine en god hverdag. Hvis du får for mye eller for lite avlastning så ta et nytt møte med kommune og barnevern, og diskuter en annen løsning etter hvert. Hilsen sosionom ansatt i barnevernsinstitusjon
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Har prøvd med det før fungert heller dårlig. Dem mente at det ikke var noe i veien med sønn min og sette ut et rykte at jeg bare klaget. Noen andre gikk det bra i starten men etter noen ganger blei det bare tull. Det passet ikke fikk beskjed like før ca 1 til 2 timer før. Det blei bare tull. Kan heller ikke vente at foreldrene min kan ha han. Min mor har kols og benskjøhet og faren min har kreft.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Det høre til historien at mitt søskenbarn tok kontakt med barneværenet og ble fratatt sitt barn. Men hun er samboar med en utsabil man. Han har rusproblemmer og er voldig. Ho kunne sitte se på at jenta ble banka av stefar. Men vi er ikke i den sitsjoen. Min samboar er en arbeidsom og stabil man. Jeg er selv bare i 50 % jobb. Men vi har ingen økonmiske problemer for det. Han har veldig god intekt og har nedbetalt hus. Ingen lån ellers. Det hører med at mine søsken er misunlig. Dem sliter med høye bodutgifter og har bare vanlig beltalt jobb. Dem mener at jeg har skutt gullfuglen da jeg ble ilag med han. Han er veldig flink med min sønn når han er hjemme. Han har sønn min med på mange aktiter også om han må obord i båten for gjøre noen småting som høre med jobben. Han sier at dem må gjøre gutteting lag.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Det høres ut som om du har gjort det rette i mine øyner, barnevernet er til for å hjelpe. At ditt søskenbarn har miste omsorgen for sitt barn har nok flere siden. Barnevernet tar skjelden barn ut fra hjemmet hvis de ikk må pga av omsorgssvikt.
Shamandalie Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Jeg synes du høres ut som en fornuftig og stabil mamma som vet å tenke på alles beste. Ser du skriver at gutten din kjenner støttekontakten fra før, og at det er samme familie han skal til avlastings hos begge helgene, bare via forskjellige instanser. Du har ingenting å frykte fra barnevernet, vi er nå vel så voksne her inne nå at vi vet at de ikke er ute etter å fylle opp institusjonene sine raskest mulig, de er faktisk her for og hjelpe FØR det går så langt... Å ang gullfuglen din, så høres det ut som om du virkelig har skutt gullfuglen, å det det burde både du og din familie være veldig glade for =) (da tenker jeg ikke på økonomien, men på hans rolle som stefar) Eneste jeg tenker litt på her, er at du må passe på at storebror ikke føler at han blir satt bort mer, for nå kommer det en ny baby å "erstatter" han. Men det er jeg sikker på at du allerede har tenkt på, å er obs på å via han like mye oppmerksomhet som småtten =) Lykke til videre, både med familien og den nye verdensborgeren =)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 For meg høres dette ut som en god løsning både for deg, for sønnen din og for resten av familien. Du har bedt om litt hjelp og avlastning som vil komme dere alle til gode. Jeg kjenner en en familie som har fått hjelp og avlastning gjennom barnevernet. Og det har aldri vært noe problem. Så jeg tror du kan stole på at du har gjort det rette her og at du vil oppleve at barnevernet er der for å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Takk for alle svar. Det er slik jeg også ser på det. Jeg vet at min sønn blir å trenge mye omsorg. Han er en gutt som vil ha alt stille og rolig runt seg. Han har veldig lav utholdninghet. Tåller ikke mye stø. Det kan bli en utfording for oss med en baby i huset. Det vil jo bli en del babygråt + evntuelt natte våk. Men jeg er ikke ung er 38 år og samboaren min er 45 år. Det var ikke planlagt at vi skulle ha barn ilag. Men når det første er slik må vi gjøre det beste ut av situsjonen. Han har ikke barn fra før eller ikke søsken. Er dermed tilbud en del hjelp fra hannes foreldre i henhold til lille jeg venter. Men dem er ikke ung for dem er et par i 70 årene. Selvfølig prøver dem hjelp med min sønn men dem blir snart slitten av alle hannes påfunn. I tilleg for at han er pu har han adhd som gjør at han e veldig hypper + mange andre problemer som følger med adhd. Jeg har også tenk at aldern min gjør at jeg kan få et barn med spesielle behov. Tok dermed til bud fra legen min om genetisk veilding i 11 uke svangerskap selv om jeg følte alt var ok. Fikk en veldig finn svar på dobbeltesten. Sjansen for at babyen hadde alvorlig kormosomfeil var veldig litten 1: 20760. Den lille hadde jo nakkefold bare på 0,5 mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå