Gå til innhold

Hva handler dere på Harryturer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Sverige på harryhandel i morgen. Hva handler dere i Sverige?

Jeg kommer på følgende i farta: Bacon, ost, karbonadedeig, svin indrefilèt, burker, jordbær te, vin, øl, snus til kjæresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ender stort sett opp med bil, barneutstyr og kattemat :)

Fyller ikke opp kurven akkurat, men litt kjøttvarer som bacon, flesk, deilig roastbiff, pluss litt kaffe. Så kanskje kvota på systembolaget.

Skrevet

Kylling

Pasta (store poser til en billig penge)

Ost

Bacon

Karbonadedeig

Kjøttboller

Diverse andre kjøttprodukter

Kjøttpålegg av ymse slag

Vaniljete (lurer på om den har kommet til Norge nå?)

Masse godis :-D

Skrevet

Vi kjøper kjøtt av alle typer, storfe, svin, koteletter, andebryst, kylling osv, kjøper og gjerne ferdig krydret "kebab" kjøtt som egentlig er krydret svinekjøtt i strimler... Meierivarer som melk, stekesmør, bordsmør, ost osv og enkelte tørrvarerer som potetmos og sauser fra blå band :-) Og alltid ferdig potetgrateng som ligger i kjølediskene (tommel opp)

 

Så kjøper vi godis selvsagt, og tobakksvarerer. På systembolaget kjøper mannen alltid øl.

 

Men når det er sagt er jeg over grensen omlag en gang i uka da, så jeg handler det meste i sverige, egentlig alt utenom hygieneartikler, bleier, vaskemidler, tørrvarer og grønnsaker.

Skrevet

I tillegg til mange av de tingene de andre har skrevet om kjøper vi:

 

Krydder

Mel

sukker

sauser

Kyllingspyd(i frysedisken)

wienerbrød (i frysedisken)

margarin

dressinger

toalettpapir(dersom det er billig)

vaskepulver

bakepapir

brødposer

Alt mulig egentlig :)

Skrevet

Vin, øl, fullkornspasta (den lilla) og pølser (chorizo, bratwurst etc).

 

Drar som regel over til Sverige når vi er på ferie hos svigers, og da tar vi det mer som en kosetur enn handletur, så det ovennevnte er stort sett det eneste vi tar med oss.

Skrevet

Det er ikke alt som lønner seg lengre, men man får jo vaner (er ikke lange biten for oss)

Men blir ofte kylling

Ost

biffer/steker

fullkornspasta

meieriprodukter

divers mel (mye mer utvalg i rug/speltmel ol)

kattemat

Og vin ;)

 

Men i hovedsak er det merker ol som vi har blitt vant med over flere år og som de ikke har i Norge.

Men du skal være bevisst, en del som er dyrere der. Titt på Rema og du får i alle fall like billige alternativer.

Men fyller du opp vinkvoten på systembolaget lønner det seg kanskje uansett ;)

Skrevet

Flesk, bacon, snus er det jeg kommer på nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...