Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Skal jo søke tulla vår inn i barnehagen til høsten. Jeg tok det som en selvfølge at hun skulle inn kun på halv tid siden hun er 9 mnd i august og søkte da på halv tid. Jeg vil ikke sette henne bort fulltid når hun er så liten, det får heller bli til neste år. Men da jeg sa i fra til sambo at jeg hadde ordnet søknaden klikket han totalt. Hvorfor skulle hun ikke heltid? Hun har jo ikke vondt av det mener han. Nei hun har kansje ikke det men 9 mnd og borte mestparten av dagen fra mor og far, nei takk. Er jeg helt teit? Jeg har ikke jobb å gå tilbake til og har muligheten å ta enten utdaning eller deltidsjobb hvis hun kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Her er det mange meninger for og imot småbarn / babyer i barnehage, men jeg er enig med deg. Jeg synes ikke en baby på ni måneder har noe i en barnehage å gjøre i det hele tatt. Jeg synes du skal følge mammahjertet ditt og ha henne hjemme litt til, om så bare deltid. Full barnehageplass og hverdager kommer mer enn tidsnok. Kos deg med jenta di! Hilsen mamma til tre barnehagebarn.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Nei, du er ikke teit! Jeg synes det er fint at du vil være mest mulig sammen med datteren din. Jeg tipper at mannen din klikket mest på at dere ikke hadde diskutert dette sammen før du søkte. Han setter sikkert egentlig pris på at du vil tilbringe tid sammen med henne...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Har prøvd å diskutere det med han tidligere men fikk beskjed om at det der fikk jeg selv finne ut av. Han kunne jo ha sagt noe da. Kansje jeg er litt hønemor men det haster ikke at hun skal bli stor. Hverdagen treffer henne alt for fort uansett. Hadde jeg kunnet hadd jeg hatt henne hjemme til 2 år men må nesten dra inn litt penger til husstanden HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 skjønner tankegangen, men jeg hadde nok også reagert om samboeren min bare hadde fikset søknaden selv uten å snakket med meg. virker som om dere begge har tatt for gitt at barnet skulle i barnehagen deltid/fulltid. Regner med at det har noe å si for økonomien deres om du skal være hjemme lenger, så da er det fair at han får være med på beslutningene.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Har ingenting å si for økonomien her nei. Men jeg skal jo uansett ut i jobb og får nok inn mye mer da enn det vi lever for nå å vi lever godt. Uansett har vi ikke krav på plass i år så vi må ha det i bakhodet og HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Forstår deg veldig godt. Minste her måtte også begynne i barnehagen når hun var 9 mnd, men jeg hadde da noe jobb, og da turnus. Kunne overhodet ikke tenkt meg å ha henne noe mer i barnehagen da, og egentlig ikke nå heller ,hun er 4 år nå, og jeg så hennes behov for mer sosial kontakt for et par måneder siden, og hun går nå 3 dager i uka i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Jeg hadde søkt henne inn på full plass og heller bare brukt den tiden det var behov. det fordi: - Det er lettere å få fulltidsplass da det er flere av dem. - Får du deltidsplass må du dele med en annen og kan ikke da velge når du vil ha henne i barnehagen. Som regel er det mandag, onsdag og fredag den ene uken, og tirsdag og torsdag den andre. - Skulle du begynne å jobbe eller studere litt er det ikke sikkert at du selv kan velge hvilken dager og at det da ikke går overens med dagene i barnehagen. - Hun blir eldre og kan ha behov for mer. Mine elsker barenhagen og halv plass hadde aldri vært nok for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå