Trollemor75 Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Tannfrembrudd blir bare verre og verre med Trollet. Nå har vi 1. jeksel på vei, og de siste dagene har det gått i løs mage (ikke diaré, bare veldig store løse bleier), oppkast/gulp, lett feber og ufattelig gretten gutt. Må bare få det ut, er fryktelig lei av det, og gitt at han bare har 6 tenner ut i tillegg til det som er på vei, vi er ikke ute av tannhelvetet på en stund. Flere som har det fælt ved tannfrembrudd? Lei av å høre at "jeg merket ikke en gang når min fikk første jeksel" (barselgruppe venninne) o.l. :-(
melkekua™ Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Mellomste gjennomgikk et H - nå har han de siste jekslene igjen :-s jeg gleder meg ikke siden de er visst helt pyton å få :-s Her har yngste på 10 mnd begynt å få tenner også, men kan ikke sammenlignes med mellomste. Håper det fortsetter slik med resten av tennene.
Gammelamazon Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Gjett om! Førstemann var en sånn som vi ikke merket noe på når tennene kom - plutselig bare var tennene der. Minste på ett år, derimot....!!! Merker lite på magen, men har vært amper og gretten og holdt fest på natta i ukesvis nå.Håpet i det lengste at det var alle fire som kom med en gang, sånn som hun holdt på, men det er "bare" to som har kommet gjennom...;-) Gleder meg ikke til neste runde!
Trollemor75 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2010 Så lei av å skifte bleier, jeg vurderer å stappe han med banan og blåbær... Han er ellers stort sett blid, men har kortere lunte enn vanlig. Ville vært fint om 2 stykker kom ut på en gang, så kunne vi fått en liten pause. Føler at vi har slitt med tenner nesten uten pause siden juni!
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Du har min sympati, helt klart! Her er vi akkurat ferdig med 1 med vond mave, snørr, sur, våkennetter, dårlig matlyst og bare H... Snuppa fikk 6tenner i løpet av en måned, 3 av dem var jeksler! Var tydelig plaget, og blødde fra munnen stakkar:(
Trollemor75 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2010 Godt å se at jeg ikke er alene. Har skiftet ekkel bleie nr. 5 i dag, og er rimelig lei av sekvensen: ta av bleien, dusje gutten, sette på ny bleie, vaske badekar, rydde ekkel bleie. Heldigvis ble det lekkasje bare den ene gangen (takket være tøybleier som sjeldent lekker!), så vi er foreløpig "bare" på klesskift nr. 2 i dag. Lenge til leggetid enda.
CMH Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Mini har nettopp fått alle jekslene.. Det var et rent helvette med den med diare i 1,5 uke ++ Bæsjebleier 4-5-6 ganger for dagen med omtrent suppebæsj i.. + At hun gråt mye og hadde feber en av dagene.. Mini har 12 tenner, så håper det tar en liten stund før de neste kommer.. 14 mnd forresten.
CMH Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Og hun bæsjet forresten igjennom klærne flere ganger om dagen og natten, så du har min fulle sympati!
Trollemor75 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2010 Nå er det du som har min full sympati, jeg har sluppet bæsj om natten (så langt). Men i dag var det intet mindre en 8 suppebleier mellom kl. 07.00 og nå, har fått min kvote for dagen! Poden er nå i pappas trygge og mye tålmodigere hender, og jeg vurderer å flykte for å bli gjeter i Alpene. ;-) Måtte den dumme tannen komme ut snart!
Gjest Macy Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Slenger meg på her, har en veldig misfornøyd liten kar her om dagen. Lite matlyst og alt er bare fælt. Jeg har vært så usikker på om det virkelig er tennene som plager ham, eldste merket vi faktisk ingenting på, så det er faktisk mulig...men det tyder på at han her er mye mer plaget (har fått ut fire tenner nå bare...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå