rosa og en blå Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 hva bruker dere? og hvordan? eg får sår og utslett.. hata å barbere bena.. trenger gode råd.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Dusjer først i ganske varmt vann, for å myke opp hårene. Har på barberskum og bruker barberhøvel, viktig at den er skarp. Jeg bruker faktisk barberhøvel for menn, hehe, de er skarpere. Barberer oppover. Skyller av med lunkent vann, smører meg med babyolje før huden er tørr.
rosa og en blå Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2010 suen og ungene. ja det er slik eg og bruker. men får eksem og sår.. (brker ikke barberhøvel for menn) bruker babyolje.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Har du prøvd Veet hårfjerningskrem? :-) Sånn som du sprayer på, så må du ha det på i noen minutter, så bare skyller du av.. Kanskje det kan være noe for deg?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Den kremen har jeg prøvd, og DA fikk jeg utslett, hehe. Brant som fy og var helt rød etterpå!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Burde prøve barberhøvel for menn, jeg syns ihvertfall de er skarpere =)
mamman til to gutter Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Bruk barberskum eller såpe, ikke olje, og barberblader for menn. De få gangene jeg bruker barberblader for damer, så får jeg masse små sår, men det gjør jeg aldri (annet enn når jeg er veldig uforsiktig) når jeg bruker barberblader for menn. Ellers er sånn nappemaskin et godt tips, men da må du regne med å ha veldig såre bein den første tiden. Jeg har vært periodevis flink til å bruke det og da ser jeg ikke ut på beina i etterkant de første gangene, men så går det seg til og jeg blir ikke så irritert. Holder hvertfall mye lengre enn med barberhøvel når man først har kommet ordentlig i gang. Hvis du vokser beina som en start, så er det også enklere å komme igang (jeg har gjort det i salong et par ganger og ser ikke ut på beina etterpå da heller, men hårene blir borte og jeg kan holde vedlike med maskinen:-) )
rosa og en blå Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2010 nei, det tålt eg ikke.. huska det var meninga å la det virke noen minutter, men det brant i huden. (som å bleke håret hos frisøren) vart hoven og rød, har prøvd det mange gange. 4-5. skjønner ikke hvorfor eg reagerer.. utrulig irriternde, så går ofte med hårrette legger fordi eg grur meg til å barbere. bruker alltid sexy strøper på bena under sex, hata at sambo skal ta på bena mine. enten de er nybarbert eller ikke, går skjeldent i shorts om sommeren.. og da er bena mine fulle av sår, fordi eg barbere meg jo.. (finere med sår enn svarte hår) blir kvalm bara av å skrive dette.. men reagerer ikke negativ når eg barberer andre plasser.
rosa og en blå Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2010 hvor kjøper eg noe sånt? vokse har eg aldri prøvd.. trur ikje eg klarer å rive det av selv..
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Du kan jo evt prøve å vokse i salong... Ser nok litt kjøttkake ut første dagene, men det varer jo lenge og du slipper å måtte tortureres hver dag=) Varer vel 4-6 uker om jeg ikke tar feil...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Epilator (er det ikke det det heter?) selger de på butikker som elkjøp, expert osv...
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Hvis du ikke får sår med en gang etter barbering, men at sårene kommer av utsletter kan du prøve med vibrator rens. Det har vært redningen min under armene. Jeg får så og si alltid utslett og nupper, uansett hvilken høvel jeg bruker (også de for menn...) Men etter at jeg begynte å bruke vibratorrens på høvelen før bruk, og så smøre det på huden rett etter barbering har jeg slutta å få nupper og eksem, i allefall i mye mindre grad enn før. Men for all del, bruk ikke vibratorrens hvis sårene kommer av barberingen, ikke bruk det på åpne sår, for det svir !
rampetrollet Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Jeg bruker barberhøvelen fra efi : http://www.efi.no/product.cfm?id=9 Du får 1 gratis prøve og kansellerer medlemskapet ditt om det ikke funker for deg du betaler 39 kr i porto Jeg synst den er genial, da det er alt i ett...det er viktig å dusje beina godt først, smør så godt på med kremen som er på høvelen (ser ut som en deostick..hehe..) og barber i vei.
It's all about me Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Bruker denne: http://www.efi.no/product.cfm?id=9 Tidligere brukte jeg Gillette for menn, men denne er verdens beste høvel til hele kroppen. Og mye billigere.
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Jeg dusjer først før jeg slenger bena opp på vasken på badet, tar mer varmt vann på før jeg går løs med høvelen (Venus Divine). Bruker altså kun vann som hjelpemiddel. Smører med fuktighetskrem etterpå. Funker så greit at!
Strandloppa og lillebror Skrevet 19. mars 2010 #17 Skrevet 19. mars 2010 Jeg bbruker også kun varmt vann. Får ikke direkte sår av barberskum, men blir rød og nuppete. Kanskje droppe babyolje? Selv om produsenten gjerne vil ha det til at babyolje er så bra for huden, så er det faktisk ikke det. Prøv heller mandelolje, jordnøttolje eller en parfymefri lotion. Og vibratorrens, som noen andre foreslo, er verdt et forsøk. Det bruker jeg til bikinilinja for å unngå røde prikker.
mammaLisa Skrevet 19. mars 2010 #18 Skrevet 19. mars 2010 Jeg fikk alltid små sår/nupper og utslett av barbering, så de siste årene har jeg bare eppilert. Hvis jeg blir sløv, å det blir litt mye hår, bare vokser jeg det av:) Veldig lett g det holder ca 6 uker! Har aldri vært plaget av utslett etter dette:) Men blir litt irritert ca 1 time etter eppilering!
lklk Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 La skummet virke noen minutter først og gjør det ofte nå på denne tiden slik at huden venner seg til det før våren kommer.
Propellll ♥ Skrevet 19. mars 2010 #20 Skrevet 19. mars 2010 Anbefaler deg virkelig å vokse i salong. Jeg blir så fin og glatt. Litt rød med det samme men det går raskt over. Holder i ukesvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå