Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I god påskeånd har vi bestemt oss for gjøre et lite innhugg i sparekontoen, og kjøpe noen brettspill. Siden vi nå såvidt kan skimte avtrykk av to par rumpeballer i sofaen, trenger jeg forslag til noen som er gøy for to og fler. Vi liker veldig godt TP, for eksempel, og Scrabble har vi spilt en del (men ikke så veldig ofte etter at mannen snøt meg for et ord som med tre ganger tredobbelt ordpoeng ville gitt 150 p). Prøvde Meksikansk Domino i jula, og det var veldig gøy, men da var vi 5-6 stykker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Toxic
Skrevet

Rummikub er ganske morsomt, 2-4 spillere.

Skrevet

i påsken er det vel strerngt tatt bare lov å spille ludo, eller yatzy

Gjest sug lut
Skrevet

Europa på boks! Det er dritmorsomt og lærerikt uten å være pedagogisk, og kan spilles av en hel bråte mennesker om nødvendig, men også av to. Beste presangen jeg har fått noensinne.

Skrevet

Yatzy har vi jo faktisk, men ludobrikkene har blitt brukt som sukkerbiter i teselskapene til yngstejenta. På en annen side, så kommer man jo fortere til mål med færre brikker, og bra er det, for ludo er langtekkelige greier.

Skrevet

Ticket to ride og Carcasonne. Men begge de er mest gøy for flere enn 2. Dominion er bra for også 2 spillere.

God påske :)

Skrevet

Har googla og lest litt, så gøy ut. Jeg liker kunnskapsspill.

Skrevet

ludospill er sjelden komplett

fordelen med det er at du før spilling kan sette barna til å lagenytt brett og brikker, og dermed utsetter du helvete noen timer

Skrevet

Du er lur, asså! Det tipset skal jeg ta med meg.

Skrevet

Ticket to ride

Setlers

Bohnanza

Skrevet

Ja, Europa på boks er kjempegøy! Og viss du er av den sorten som synest det er kjekt med geografi/språk/flagg kan Passport anbefalast på det sterkaste. Min brettspelfavoritt gjennom tidene trur eg.

Alias er moro

Kokkelimonke er moro

Cranium er moro

Fantasi er ein klassikar

Skrevet

Jeg tror det blir Domino (som går opp til 12, sånn at vi kan spille Mexican Train), og Europa på boks eller Carcasonne denne gangen.

Skrevet

Har du vært borti TP utgaven med guttespørsmål og jentespørsmål?!

Vi har den å gud det er gøy. Lo så vi holdt på å trille ut av sofan sist vi spilte.

Skrevet

Nei, den har jeg ikke hørt om. Vi fant ut at TP generelt er for dyrt. :/ Vi får prøve det en gang vi er i byen. ;)

Skrevet

Ticket to ride er bare så gøy. Likte også det som er basert på stormenes tid, kaller det bare katedral uten at jeg husker hva det heter. Pillars of the earth kanskje?

Skrevet

Er det etter den Ken Follettromanen? Sånn føydalopplegg?

Skrevet

Fant den på extra leker til under 100lappen om jeg ikke husker helt feil! Var derfor vi kjøpte det, for TP er jo svindyrt ellers.

Skrevet

KOKKELIMONKE! :D

Fantastisk spill, der clueet er å lure folk. Skikkelig morsomt, men det er ikke gøy før det er 4-5 spillere med da...

Skrevet

Signerer Lektorn her gitt; Ticket to Ride og Ken Follet-spillet er genialt! Settlers (hvis man spiller med doble gårder), Carcazone (hvordan skrives det?) og Thurn and Taxis er også bra spill. Men Ticket to Ride er den absolutte favoritten (Europa er best), gjerne med doble togsett hvis man bare er to=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...