Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjere det vondt å bli strippet? Har to venniner som ble strippet,og begge dei sa det gjore kjempe vondt,men bare hun eine hadde bra virkning av det. Skal til jordmor på mandag og ho sa at ho kunne kjenne etter om eg var moden da. er 38 uker da. vil ikkje bli strippet viss det gjere så vondt som dei sku ha det til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel ikke akkurat behagelig, men har da vært med på mye verre. Jeg vil nå si det ikke er noe å bekymre seg for... Men det er nå meg da :)

Skrevet

Enig med Nickey Mouse

Skrevet

Skal til sjekk på føden i kveld dersom de ikke har det for travelt (en jeg kjenner som er jordmor), og bli strippet. Kan prøve å gi beskjed om hvordan det var :)

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll (41+3) i dag, og legen sjekket modning og løsnet samtidig hinnene litt (stripping). Jeg synes ikke det var spesielt vondt (hadde trudd det var MYE verre), men mormunnen var alt helt avflatet og sentrert, og hun sa det hadde vært vondere om hodet lå slik at mormunnen pekte bakover, da måtte det dras mye mer fremover (tror jeg hun sa), i stedet for bare "ned". Eller noe sånt.

Nå torde hun ikke løsne så mye, da, for hun var redd for å ta vannet :-)

Skrevet

Absolutt til å holde ut. Sammenlignet med en fødsel er det INGENTING!

Skrevet

Lille My*Overtid*: Ikke vær så rasjonell!! ;-)

Skrevet

Jeg ble strippet med førstemann. Det var vondt, men når motivasjonen for å komme i gang med fødsel er sterk, så holder man ut mye smerte. Det var vondt. Jeg hadde ikke sentrert mormunn og legen slet for å få tak før strippingen, fikk menssmerter mens hun holdt på og hele kvelden og halve natta. Slimproppen gikk om morgenen og fødte kvelden etterpå.

Skrevet

Eg synes det var veldig vondt....men det er sikkert individuelt da, og kommer nok ann på hvor modent det er osv (eg ble strippet en uke før termin sist). Men eg kommer til å ta imot litt stripp denne gangen også, om det er det som skal til;)

Skrevet

Det er ikke godt, men tro meg - det blir da mye verre enn det!

Skrevet

Vondt, men over på et blunk!!! Funka på mæ =)

Skrevet

Jo men det er jo sant jo:-) Det er verdt å¨gjøre det for å gå i fødsel spør du meg. Og det blir jo verre.. Sånn er det bare dessverre. Om man ikke er veldig heldig da.

Skrevet

Nå har jeg vært på føden og blitt strippet, syns det var litt ubehagelig bare - ikke vondt! Hadde 2 cm åpning og litt livmortapp igjen. Krysser fingerene for at det funker! Har ihvertfall tett med kynnere nå etterpå, men tør vel egentlig ikke å håpe på noe...

Skrevet

Jeg ble strippet sist. Hadde hørt de skrekkhistoriene

Men kjente det knapt. Var så jeg lurte på om legen egentlig hadde tatt skikkelig i!

Hos meg startet det ikke annet enn flere dager med maserier før fødselen endelig startet. Denne gangen har jeg ikke lyst å prøve det igjen. Hørte at de er på vei til å gå bort fra det, siden det som regel gir mer ubehag og unødvendige vondter enn nytte.

Skrevet

Hei. Jeg visste ikke at det het stripping engang før nå... jeg har født to ganger før, og begge gangene gjorde gynekologen det. Jeg visste ikke hva han holdt på med engang, sa bare plutselig at nå skal vi vise han at vi mener alvor og røsket til... Ikke godt i det hele tatt, tror hele sykehuset hørte meg.. Ble satt igang begge gangene så dette var for å hjelpe meg å modnes tror jeg.. første gang tok det omtrent ett døgn fra stripping til fødselen var i gang, mens andre gang ble jeg strippet om morgenen og gutten min ble født samme kveld.. Lykke til, det er verdt ondten hvis det fungerer. Gikk akkurat tre uker over tida med min første...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...