Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 mannen min har ikke fått lønn denne måneden. bedriften hans får ikke utbetalt lønn før til onsdag. egentlig skulle han hatt lønn den 15. nå går vi en helg i møte med 3 barn og jeg får ikke lønn før på mandag. vi har ingen penger. vi trenger morsmelkerstatning og bleier. og mat til oss selv ikke minst. hva gjør vi? får vi hjelp? vi har heller ingen å låne av eller få av.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Om du får lønn til mandag, så tror jeg ikke de kan hjelpe.. Er jo 3 ukers behandlingstid på nødhjelp.. Det skader jo selvsagt ikke å ta en telefon å høre da, men tror jeg heller ville snakket med lønnskontoret ditt, og spurt om du kunne fått lønnen på forskudd elns.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 jeg får umulig penger av de idag selv om jeg ringer:( det er for sent på dagen liksom. får ikke tak i lønningskontoret.. huff.. så sosialkontoret kan ikke hjelpe.. hva skal vi gjøre... babyene må jo ha mat.. .kinkig dette... buffer hadde vi en gang i tiden men den gikk under et lengre sykehusopphold... huff... gråter nå
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Ingen venner eller familie eller naboer å forklare til eller få litt støtte fra da?? I en sånn situasjon hadde jeg spurt alle jeg kom over, det er tross alt små barn det er snakk om, som trenger mat og stell. Ikke som at dere skal feste bort evt. penger dere får låne?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Det er vel ikke 3 ukers ventetid på nødhjelp?? Vi har søkt om dette noen ganger vi slet med penger, og vi fikk det på dagen! Men fikk ikke penger, men sånn lapp du leverer inn der du handler. Ikke lov å kjøpe øl og røyk med det, men rekner med det ikke er det det skal gå til Men det kan være nye regler, er noen år siden. Men ring og spør! Og forklar hvordan dere har det, babyen og ungene må jo få mat!!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Er 24 timer behandlingstid på nødhjelp, på fredager pleier man å ta det i løpet av dagen, men dra med en gang og ha med alt av kontoutskrifter
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 konto utskrifter som viser hva som står på konto i dag
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 # ukers behandlingstid? Haha... det blir jammen nødhjelp gitt. Fort deg til sos.kontoret i dag, med kontoutskrifter som viser dagens saldo som hun over her skriver. Så får du 750 kr, om jeg ikke tar helt feil.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 I -bruk kredittkor 2 -be om lov til å overtrekke kontoen i banken frem til mandag 3 -be din eller hans arbeidsgiver om et lite forskudd 4 -lån av venner eller fammilie
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Godt tips til de som sliter - be om lønnskontokreditt hos banken. Da kan man overtrekke kontoen med så så mange tusen og slipper å betale renter om man klarer å få kontoen i null igjen etter 30 dager.. Det er ingen metode som får en ovenpå, men det kan hjelpe i en periode hvor det er knagert... Dette gjorde jeg da jeg bodde alene og holdt på med oppussing. (hadde kjøpt leilighet med egeninnsats) og trengte materialer osv.. Klarte ikke å jobbe masse OG pusse opp samtidig så i en periode prioriterte jeg å bli ferdig med oppussingen og jobbe mindre og levde da på slik kreditt.... Etter at jeg var ferdig jobbet jeg mer igjen og klarte å komme ovenpå..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Vår bank tilbyr ikke lønnskontokreditt. Vi har ikke kredittkort og vi vil helst ikke ha det heller, altså. Jeg fikk ingen hjelp på sosialkontoret dessverre. Har pantet flasker nå,. så skammelig....måtte tømme sparegrisen til fireåringen.... gråter
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Men herlighet. skjønner det er kjipt. Men hvor er problemet egentlig. Dere får vanligvis lønn begge to, og det har skjedd en glipp som gjør at dere må leve noen dager på ingenting. Og som du skriver selv så har du pantet flasker. Jaja, så må man det da. Du gjør vel det ellers og? Eller lar du flaskene ligge i en bod til du kaster de i søpla? Og sparegrisen.. legg penger tilbake der når dere får lønn. Jeg ser ikke det store problemet. Jeg hadde pantet og tatt fra sparegris før jeg hadde snakket med sosialkontoret!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Jeg skammer meg på dine vegne, men kun fordi du skammer deg fordi du må pante flasker for å få noen ekstra kroner. Tenk på de som må gjøre det hver mnd. Jeg syns du er nedlatende.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Det var faktisk ikke flaskene jeg skammet meg over.. det jeg syns var "så skammelig" var det med sparegrisen til fireåringen.. flaskene var 8,50 så det var ikke store greiene, men det holdt akkurat til 1 pakke nan og et brød.. middag hadde vi ikke råd til
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Skjønner det er kjipt. Men så måtte det bli sånn. Er jo ikke deres skyld at mannen ikke får lønning. Så da må du bare putte pengene tilbake igjen. Et lite lån fra barna må da gå¨greit i noen dager uten at samvittigheten skal bli mørk av den grunn.
AussieAnette Skrevet 19. mars 2010 #17 Skrevet 19. mars 2010 Send meg en PM så kan du låne en hundrelapp av meg
Silvia Skrevet 19. mars 2010 #18 Skrevet 19. mars 2010 Hadde mye heller tømt sparegrisen til barna, enn å gått på sosialen. Hadde faktisk heller skaffa meg kreditt også. Hva er problemet? Får du ikke lønn på mandag? Det er ikke såå mange kronenene det er snakk om for å klare seg igjennom ei helg. Hilsen ei som har vært blakk mange ganger.
AussieAnette Skrevet 19. mars 2010 #19 Skrevet 19. mars 2010 Men det hjelper kanskje lite når man ikke får de på konto før mandag.. ha.. uff, tenkte ikke på det
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #20 Skrevet 19. mars 2010 Har dere tenkt på at ikke alle får kredittkort? kanskje pga boliglån o.l?
Silvia Skrevet 19. mars 2010 #21 Skrevet 19. mars 2010 Har inntrykk av at kredittkort blir slengt etter folk om dagen... men jeg tar kanskje feil... Vet av uføretrygdede som har det til og med. De får ikke andre slags lån...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #22 Skrevet 19. mars 2010 Arbeidsplassen til mannen din plikter å betale lønnen i tide. Da får en av sjefene hans hoste opp noen penger som forskudd. Å vente nesten en uke etter utbetalingdato er skammelig. Gå på sosialkontoret. De kan ikke la babyen sulte (ikke dere heller).
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #23 Skrevet 19. mars 2010 Det må da være noen dere kan låne 50 kr av? Hvor bor dere da?
Silvia Skrevet 19. mars 2010 #24 Skrevet 19. mars 2010 Hvis ungen har pengen på sparebøssa, skader vel det ikke å bruke de på mat og bleier, og så putte dem tilbake når man før lønn vel? Men for all del, hvis det er mindre nedverdrigende å g åtil NAV så gjør det.... Det er vel derfor jeg betaler skatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå