Gå til innhold

Nå er det nok.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid snart i uke 23, er sykdm. pga av bekkenløsning, jeg har fått beskjed av to leger å ta det heilt med ro, gjøre det jeg klarer men ikke mer en det.

Så meste avdagen går på sofan desv. jeg klarer ikke å gjøre så mye da begynner jeg å verke klarer ikke å slappe av pga av at gjør vondt å ingen gos stilling å ligge i.

Gubben var sykdm. i jan/feb. pga av prolaps å da måte jeg gjøre alt i huset siden han ikke kunne gjøre noe, selv om jeg værka meg ihjel selv, kjørte unga til å fra skolen,handla mat vaska hset osv.

Å det er jo greit nok det siden prolaps er myye være en bekkenløsning med isjasnerve i klem.

Men nå¨når han har begynnt å jobbe ijen for fult, så er det forsatt jeg som gjør det meste i huset,han legger seg ned på sofan når han kommer hjem.

Er nesten sur hvis jeg ikke har laget middag osv ( noe som er grusomt å gjøre siden jeg ikke kan stå lenge av gangen, men gjør det ofte alikavel, siden det ikke gjør seg selv)

Oppvasken står fint til dagen etter , hvor jeg til slutt må gjøre det for det er ikke noe pent å se på, samme med vasking, klær osv.

Synes liksom at nå er det han sin tur til å ta unga litt mer,og ikke minst huset slik at kroppen min kan få hvile litt, er redd jeg kommer til å slite med dette leeeenge etter at babyen blir født.

Er jeg stor forlanget, det er jo ikke bare min baby jeg bærer på men hans også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dust av en mann som ikke forstår at du trenger å hvile litt! Hvor gammel er han egentlig?? Skulle tro han bodde hos mora si! Sur fordi ikke middagen står på bordet, det er det verste jeg har hørt :-s Kjenner jeg bli sint på dine vegne, for slik skjev fordeling i huset blir ikke riktig mtp din tilstand. Han bør klart gjør mer i huset for deg og ungene. Du får snakke med han om det, forklare hva det vil si å ha bekkenløsning. Spør om han hadde likt å vaske opp, støvsuge, lage mat med prolapsen sin!!

Skrevet

Påtide med en alvorsprat med mannen!

Skrevet

Greia at jeeg har hatt denne samtalen før emn hans er det ikke slik som meg, han tar å legger unga om kvelden da,å jeg kan jo bare la være å ta hsvaken,klæra osv men som han sier ,men hallo hvem tar de da, ikke han iallefal.

Han vil ikke se min side av saken, er egentlig en god mann men akkorat nå strever jeg kjenner jeg om å finne disse sidene av han :(

Er bare så sliten at jeg griner ofte når jeg er aleine.dagen utblåsning, godt at det er flere på min side takk jenter,

Skrevet

Jeg hadde også bekkenløsning og var vondt uansett hva jeg gjorde, men det går jo an å prøve , jeg fikk beskjed av legen å ta det med ro, jeg gikk på bassengtrening 2 ganger i uken mot bekkenløsning. Å ligge på sofaen hele dagen er ikke bra det heller da. Mannen din jobber for fullt og da sysn jeg faktisk ikke det er mye forlangt at du lager middag, du trenger ikke diske opp med retter som gjør at du må stå på kjøkkenet i timevis...Ta med det du bruker tid på ( skrelle potet, skjære kjøtt, fisk, grønnsaker osv), sett deg på en stol ved kjøkkenbordet å gjør det klart der, lag mye du kan ha i ildfaste former e.l..Da trenger du faktisk ikke stå særlig lenge på kjøkkenet altså. Oppvask tar heller ikke lange tiden, det samme gjelder vasking av klær og den slags, sette på en maskin tar jo ikke mere enn et par minutter! MEN, jeg sysn du kan forlange at han støvsuger og vasker gulv, det er ikke bra at du gjør. Hjelpe deg med ungene burde han også gjøre!

Skrevet

Problemet er at jeg klarer ikke sitte lenge av gangen heler, når sønnen min kommer hjem fra skolen går det en halvtime på lekser (er ikke så veldig glad i lekser om dagen, det er en kamp)

Å jeg lager ikke 3 middagr emn vanlige middager, vaske klær er ikke så vansklig det gjør jo vaske maskina , men det å sortere ,henge opp og brette somtar på , det er tungt arbeid.Oppvaskmaskina er tungt for det er mye bøying osv, men jeg gjør det jo forde.

Trengte nok en utblåsning i dag, er fryktlig sliten, hjelper liksom ikke at dette har vært et risikosvangerskap til nå men hjlper å komme over uke 24, da skal jeg puste litt ut.

Jeg lager middag av og til spes. i helga, men,

om enuke kommer svigermor og svigerfar å skal sove her en uke å huset står opp ned, vi pusser opp også (men dette gjør vi heldigvis ikke selv, der har mannen min vært flink å satt bort alt,¨pleier ikke det :P )

så når påska er over da, er det ingenting mer som skal stresse meg,

Takk for at dere gadd å lese innleget mitt.

Skrevet

Hvor dårlig du er er jo umulig for oss å vite. Noen veldig få blir sengeliggende, men de fleste klarer en del så lenge de tar det i rolig tempo.

Har du forsøkt med bekkenbelte eller fysioterapi? Det fjerner ikke problemet, men kan gjøre at du greier litt mer i hverdagen.

Har du krykker? Det er også et godt hjelpemiddel for å klare litt mer enn å ligge på sofaen.

Gulvvask og støvsuging var temmelig håpløst for meg til tider, det samme var å skyve vogn, men derimot å lage middag, brette tøy,og vaske klær gikk greit.

Snakk med legen eller en fyseoterapaut som kan bekkenløsning om hvor mye du kan presse deg og be om tips til teknikker ol.

Skrevet

Jeg har kraftig bekkenløsning med isjas.

Har ikke krykker, går gjevnlig til kiropraktor osv, svømming går ikke siden jeg bor på landet å må kjøre ganske langt for evt basseng.

Vasking,klær,rydding klarer jeg bare på en god dag (få men da pleier jeg å gjøre det jeg kan)

sover bedre om natta hvis jeg har gjordt minst mulig om dagen, får det nemlig igjen om natta hvis jeg overdriver husarbeid.

slik har jeg de iallefal, men vi er forskjellige.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...