Gå til innhold

Inspirert: Når gir dere paracet til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du paracet med en gang dei sutrer litt, eller ser du det an osv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy feber og andre vondter som varer over tid.

Såvidt jeg vet, fungerer ikke paracet mot sutring. ;)

Skrevet

Trodde kanskje du skjønte at jeg mente, sutring når du mistenker at ungen har vondt/er syk.

Skrevet

Hvis barnet har over 39 i feber - og allmenn tilstanden er tydelig forverret (dvs. slapphet osv..)

Sutring er ikke et tegn på "sykdom" her i huset!

Skrevet

Høy feber, ved ubehag etter vaksine, og smerter i forbindelse med tannfrembrudd. Gir når det er tydelig grunn til det, ikke bare i tillfelle han kan få vondt.

Skrevet

Sutring er tegn her i huset iallefall, når sønnen min har feber, så ligger han ikke strak ut på sofaen og sover, han går rundt og sutrer hele dagen lang.

Skrevet

Her også er sutring tegn på at noe er som det ikke skal være. Men prøver selvsagt å finne ut av hva som gjør at han sutrer, og vurderer derfra om han trenger paracet.

Skrevet

Når feberen er over 39 og allmentilstanden er dårlig. Suttring, varme og slappe barn får ikke parasett helt uten vidre her i huset.

Før de får parasett så kjøles de ned på ett kaldt rom, og går ikke feberen ned da så blir det parasett. Måtte kjøpe nye sist vi hadde feber i hus, siden de andre hadde gått ut på dato så det sier vel litt hvor mye ungene får av det. og de har hatt mye feber og slike ting i vinter, men har ikke trengt parasett. Jeg er selv imun mot endel medisiner, så er forsiktig med hva ungene får i seg. Jeg reagerte ikke på parasett da jeg var mindre, og jeg hadde ikke det mange ganger når jeg var liten så ingen samenheng med at jeg hadde tatt for mye.

Skrevet

Når barna sliter med vondter.

Det kan foreksempel hvere veldig vondt for barn å få tenner. Når det er på det værste gir jeg paracet. Jeg spurte instendig på apoteket om det var greit, og fikk til svar at det var det ingen ting i veien med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...